• 8.603.981 stemmen

Met onder meer: Edward Burns, Jennifer Ehle en John Kapelos

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot The River King

"It's the truth that haunts us"

Abel Grey krijgt de opdracht de dood van een jongen te onderzoeken, wiens lijk in de rivier nabij zijn exclusieve school, gevonden werd. Abel ontdekt dat de jongen erg veel gepest werd op school en vermoedt dat een grap uit de hand is gelopen. Niet alleen krijgt hij tegenwerking van zijn politie-departement omdat de school een genereuze donateur is, maar ook krijgt hij het idee dat de geest van de jongen aanwijzingen voor hem achterlaat.

Betsy Chase

August 'Gus' Pierce

Carlin Leander

Joey's Son

Nathaniel Gibb

Walter Pierce

avatar van DonVito

DonVito

Heb hem gisteren gekeken en ik vond hem een beetje traag, niet echt spannend en voorspelbaar. Hij is niet heel slecht maar ook niet goed.

avatar van Djinda

Djinda

Ik heb hem net bekeken, en ik sluit me volledig bij DonVito's mening aan.

avatar van xaja

xaja

ik ook.2.5

avatar van kimelie

kimelie

DonVito schreef:

traag kan ik me nog iets bij voorstellen maar voorspelbaar .... nee niet echt.

de film begint goed aleen had meer van de film verwacht maar dat viel dus vies tegen.

avatar van Waku

Waku

Echt enthousiast kan ik ook niet worden over deze River King. De film is te omschrijven als een thriller maar kan ook makkelijk doorgaan voor een psychologisch drama.

De film verveelt niet, de karakters zijn daarvoor boeiend genoeg en het verhaal onderhoudend genoeg.

Het gekke is alleen dat het plot je toch niet helemaal

een bevredigend gevoel geeft. Alhoewel het toch ook wel weer in de lijn van het verhaal past.

Verwarrende recensie??

Dat gevoel had ik eigenlijk na afloop van de film ook.

River King is zeker geen onvoldoende waard maar is apart.

avatar van Quatro

Quatro

vrij teleurstellende film, 't verhaal heeft alles in zich om tot een mooi plot gebouwd te worden. Alleen gebeurt dit niet.

De overheerste gedachte die ik had toen de film was afgelopen:"Jammer, een gemiste kans"

avatar van pie18

pie18

was wel aardige film om een keer te zien 2.5

avatar van melanie178

melanie178

Vond hier weinig aan, het plot vond ik ook een beetje magertjes. Zit ook nog steeds te wachten op de aanwijzingen die de geest achterlaat voor de rechercheur. Had veel beter gekund! Jammer...

avatar van ehuurman

ehuurman

Op zich best een aardige film, alleen blijft het een beetje schipperen tussen een thriller/drama en iets bovennatuurlijks. Met name dat laatste element lijkt niet van de grond af te komen, en dat is jammer.

Al met al is het een leuke wegkijk-film met degelijk acteerwerk en een redelijk plot, 3*

avatar van tvz29

tvz29

Ik heb net River King gezien. Mooie plaatjes en veel geheimzinnigheid. Net zoals het in zo'n dorpje hoort. Verder was ik ook steeds aan het wachten op aanwijzigingen van "de geest".
Maar dat viel reuze tegen.
Toch al met al een film om eens rustig en relax naar te kijken.

avatar van Rianneke_Dan

Rianneke_Dan

Vond er niet veel aan, was erg traag.

Ook voolspelbaar, en totaal niet spannend ofzo.

Dan wel weer hele mooie beelden die het nog een beetje leuk maken.

Acteren was ook matig, maar opzich was het wel vermakkelijk als je niks te doen hebt.

avatar van blondegod8

blondegod8

Beetje matige film.....maar om nu te zeggen slecht? nee dat dan ook weer niet. De eerste 10 min dacht ik : ooh mijn god, dat word echt niks...........maar dat viel nog n beetje mee............. 2.5 *

avatar van heat1995

heat1995

Zelden zo'n slechte film gezien die door anderen als goed wordt bevonden. hij krijgt bij een half, omdat lager niet kan. Zonde van mijn filmtijd.

avatar van mabo

mabo

De hele film was leuk dat dat het verhaal duidelijk werd. Aan het eind toch een soort van anti-climax.

Don_Mat

Goeie film. Maar beetje te voorspelbaar plot met niet geloofwaardige personages. Toch 3 *, want slecht is anders.

avatar van anco12

anco12

een hele mooie film

de moeite waard.

avatar van Donvado

Donvado

blondegod8 schreef:
De eerste 10 min dacht ik : ooh mijn god, dat word echt niks...........

Ja ik was idd ook in eerste instantie in staat de film af te zetten. Vooral in het begin als ze het lijk vinden in dat water, hoe ongeinteresseerd die agenten daar overkomen en niet weten wat ze moeten doen, verschrikkelijk te noemen

Toch maar weer verder gekeken omdat het verhaal me wel aansprak!

Maar de gehele film kwam voor mij niet van de grond, aantal keer echt de bekende "bijna in slaapval-momenten" gehad.

Het plot vond ik ook zomaar schraal! Jammer want hier had veel meer uitgehaad kunnen worden!

Tip: gewoon in de kast laten staan!

avatar van mayhemblik

mayhemblik

Ik daarintegen heb wél genoten van deze film.

Een lekkere rustige film met een mooi verhaal en mooi einde.

Daar ik in het bezit ben van een bijna terminale kater kon ik ook absoluut geen drukke film velen, deze was prima te doen.

3***.

avatar van aburex

aburex

Traag verlopende thriller over een politieagent die een (moord?, zelfmoord?) onderzoekt. Het geval doet hem herinneren aan de zelfmoord van zijn broer. Niet erg spannend, maar toch goed acteerwerk en ook het verhaal is goed uitgewerkt.

avatar van orbit

orbit

• 12092 berichten

Best goede sfeer voor zo'n low profile filmpje, niks bijzonders, maar onderhoudend genoeg.

avatar van de kardinaal

de kardinaal

In slaap gevallen.

avatar van cobsy

cobsy

Ik bleef er wel naar kijken, maar ik vond die rechercheur niet overtuigend, hoewel je uiteindelijk wel wilt weten wát er gebeurd is.

Dat bovennatuurlijke tintje mocht er van mij wel uitblijven, keiharde realiteit had de film ook wel gestaan met die doordachte psychologie, maar ach dat zal wel aan mij liggen ::P

desondanks wel de moeite waard voor een saaie zondag

avatar van chameau 1

chameau 1

trage film enige actie was tijdens de basketbal wedstrijd van de politie onderling.toch blijf je kijken.Ander eind verwacht

avatar van PapaBeartje

PapaBeartje

Een film waar waar genoeg potentie in zat, maar nergens echt benut wordt. Ik vond eigenlijk geen enkele karakter echt overtuigend overkomen. Het verhaal (met name het eerste uur) was nogal erg saai. Even getwijfeld om de film af te zetten, maar toch doorgekeken, gelukkig was het laatste deel iets beter, maar kon me helaas niet genoeg boeien.

avatar van Tiany

Tiany

Toen ik de reactie las twijfelde ik om de film te bekijken, maar we hadden deze al lang in ons bezit, uiteindelijk dan toch bekeken en viel best mee. Een rustige thriller, anders dan de meeste drukke Amerikaanse (macho) films.