Kansas City (1996)

Frankrijk / Verenigde Staten
Misdaad / Drama

geregisseerd door Robert Altman
met Jennifer Jason Leigh, Miranda Richardson en Harry Belafonte

Haar man was zo stom om een klant te overvallen van de eigenaar van de Hey Hey Club in Kansas en zit nu te wachten op een wisse dood bij de clubeigenaar. In een poging hem te redden ontvoert ze de vrouw van een belangrijk politiek adviseur, die zijn macht kan aanwenden om haar te helpen. Omdat er verkiezingen in Kansas zijn, willen de lokale politici de zaak in hun voordeel oplossen. In de Hey Hey Club bevindt zich ook een zwanger meisje van 14 jaar.

avatar van de grunt
Wat een prachtige poster.

avatar van Basto
Een minder bekende Altman, die best een groter publiek verdient. Jeniffer Jason Leigh is idd de zwakste schakel.

Verder prima film