The Adventures of Sharkboy and Lavagirl 3-D (2005)

Avontuur / Familie

geregisseerd door Robert Rodriguez
met David Arquette, Cayden Boyd en Taylor Lautner

Dit verhaal gaat over een 10-jarig jongetje, dat gedwongen wordt om zijn zomer alleen door te brengen in een zomerkamp. Hij gaat samen met twee ingebeelde vriendjes - Shark Boy en Lava Girl - op avontuur, om te bewijzen dat dromen wel degelijk waarheid kunnen worden

Omdat ie het waarschijnlijk heel leuk vindt. Zie ook de Spy Kids reeks.

desteven007
gotti schreef:
Omdat ie het waarschijnlijk heel leuk vindt. Zie ook de Spy Kids reeks.

Hij zou zich beter bezig houden met maken van films zoals Once upon a Time in Mexico, Sin City, Planet Terror. In plaats van deze kinderfilms.

avatar van selientje
desteven007 schreef:

volgens mij doet ie die films alleen maar om de kost te verdienen ik denk dat hij veel liever die kinderfilms doet, anders zou hij er toch geen maken als je weet dat ze alleen hooguit bij de kleinere kinderen in de smaak vallen en hij dus weet dat het nooit echt een kijk-cijfer-kanon zou worden

avatar van biosmovie
De 3-d effecten zijn erg vermakelijk. Maar toch had ik er veel meer van verwacht en het acteren kon zeker beter. 2,5**

Ps : wel zaten er stukken bij die ik hier beter vond dan in Spy Kids.

avatar van Phantasm
Wat een slechte film, dan was Spy kids van dezelfde regisseur toch ietsje beter. Waar slaat het verhaal eigenlijk op???

avatar van lars-pixar
de zelfde film als spy kids 3.

avatar van Donkerwoud
selientje schreef:

Ik denk dat hij ze expres afwisselt. De kolderieke kinderfilms en juist de extreem gewelddadige puberactie. Het spreekt wel voor de man dat hij volhardend door blijft gaan, ondanks de enorme negatieve reacties op de Spy Kids die hij maakt. Echt een geval van: screw you, ik doe lekker wat ik leuk vind.

avatar van james_cameron
Regisseur Rodriguez houdt duidelijk teveel tijd over naast het maken van goede films; dit verklaart waarom hij zijn energie verspilt achter de computer, waar hij dit soort prullaria in elkaar flanst. Dit is zijn slechtste film ooit- veel minder dan de Spy Kids-films en zelfs slechter dan Shorts. Oké, het is kleurrijk en heeft een hoog tempo, maar het flinterdunne verhaaltje (bedacht door zijn piepjonge zoon!) is niet boeiend en de personages zijn eerder irritant dan innemend. De special effects zijn daarnaast ook belabberd. De doelgroep, naast de familie Rodriguez dan, is mij volstrekt onduidelijk.

avatar van Justinw
Ik denk dat hij puur kinderfilms maakt om de kas wat te spekken. Om vervolgens zijn grootste horror fantasieen te realiseren.

Een beetje overtrokken film maar toch wel leuk
TAYLOR!!! Hij is zo lief en schattig xD

avatar van Nicolage Rico
Wat een lelijke films heeft Rodriguez toch op z'n naam staan, de kinderfilms dan toch vooral. Voor de rest ook moois gemaakt. Dit ziet er echt niet uit.

avatar van Martijnnn
Donkerwoud schreef:

Hij maakt dit soort films voor zijn zoontje, die te jong is om zijn andere werk te zien. Ideale vader toch!

avatar van lars-pixar
Sommige dingen in de film kwamen onverwachts en waren vast bedoeld als grap,

de film straalt niet egt enthoiasme uit maar heeft wel een goed verhaal, waarin slecht geacteerd is en slecht gecast.Het verhaal heeft een beetje weg van Spy Kids 3de dus had beter dit de opvolger kunnen zijn al het 4de deel van spy Kids. 2,0*

avatar van filmpie01
mijn kinderen van 5 en 8 vonden het een geweldige film ben het er dus mee eens dat je het aan kinderen moet overlaten of dit een leuke film is.

avatar van DonOswaldo
Redelijk kinderfilmpje.

Alhoewel ik Rodriguez liever z'n gestoorde fantasieën zie uitten in een Planet Terror o.d. kan zo'n luchtig familie-filmpje met tenminste wat aan fantasie er ook wel in op z'n tijd (net zoals ik Spy Kids ook wel te doen vond voor een keertje).

Gelukkig heeft hij de cast ook wel mee. Cayden Boyd is geschikt als Max, Taylor Dooley geweldig als Lavagirl, en de rol van Sharkboy past wel bij Taylor Lautner, al ben ik dan niet zo'n fan van hem. Van de wat ouderen doet David Arquette het ook wel oke als vader (al zie ik hem liever als een Dewey in Scream) en Kristin Davis vind ik ook altijd wel een fijne cast-keuze.

(Uiteraard) niet te serieus nemen en als het kan de kindergedachtes weer laten stromen.

Voldoende.

avatar van rep_robert
Poeff, wakker worden met deze film op RTL4 valt echt niet mee. Maar mede dankzij mn luiheid ben ik ook gewoon blijven kijken.
De animatie is echt foeilelijk, de kids roepen weinig sympathie op en het moraaltje wordt vreselijk erg opgedrongen.

Rodriguez mag dit soort films misschien wel voor zijn kids maken, ik weet wel tientallen anderen die veel beter zijn dan deze rotzooi. Ik kan de film helaas niet beoordelen als iemand van 8-10 jaar, maar dit gaat er bij mij echt niet in.

avatar van simonvinkie
Hehe, wat een afgrijselijke bagger is dit. Waarom ik met mijn broertje meegekeken heb weet ik niet, maar ik heb er behoorlijk veel spijt van. De animatie is dramatisch slecht, evenals de acteerprestaties. Ik snap ook wel dat dit totaal niet serieus is, maar alsnog vond ik dit een van de slechste films die ik ooit heb gezien.

Ik zie net dat ik nog niet op Spy Kids heb gestemt, ga ik zo maar even doen want dat was een stuk beter dan deze troep. Kan best zijn dat Rodriquez hier veel lol aan heeft gehad, maar ik vond er geen zak aan. Troep, bagger, slecht, prul, afgrijselijke kutfilm, dat zijn de woorden die in me opkomen na het zien van deze film. 0,5*

avatar van *film fan*
wat een neppe spy kids film.
te veel fantasieen.
leuk voor kleinere kinderen van de basisschool

avatar van Martijnnn
*film fan* schreef:
leuk voor kleinere kinderen van de basisschool

Met andere woorden de film is geslaagd in zijn opzet!

avatar van Decec
Tjonge wat een waardeloze film...
Echt voor een kinderfilm, geen volwassen...
Slecht acteerwerk...
Geen aanrader...
Geen 3-D gezien...

Haha, Taylor Lautner is zo'n schatje in deze film. Alleen snap ik die rare mannetjes met die grote hoofden niet helemaal Voor kinderen vind ik dit denk ik echt wel een leuke film. Alleen zou ik mijn kinderen naar Nemo laten kijken ofzo, dit is gewoon een beetje raar.

Pieter Montana schreef:
Waarom moet Rodriguez zich hier mee bezig houden?????

dat vraag ik me nou ook af, ik vind het 1 van de beste regisseurs maar hier zinkt ie wel effe diep

neysen1985
Altijd leuk om een wat jongere taylor lautner in een kinderfilm te zien......
maar voor de rest is deze sharkboy and lavagirl maar een domme kutfilm.
Nee, dit was echt waardeloos.

avatar van Rico120
een goede film? daar heb ik een hard hoofd in
de effecten in deze film is w-a-a-r-d-e-l-o-o-s en fooi lelijk
soms dacht ik WTF waar kijk ik naar

A Rodriguez family film.

Wel ja. He mag duidelijk zijn dat 99% van MM niet tot de doelgroep behoort van deze film. Het is dan ook een échte kinderfilm, met weinig tot zelfs geen enkel appeal voor volwassenen (al zal er links en rechts wel eentje te vinden zijn die het toch grappig vindt).

Toch maar even meegepikt, al was het maar om nog wat gaatjes in z'n oeuvre te dichten. Heb die eerste Spy Kids ook gezien, dat was al niet veel, maar toch nog 100 keer beter dan dit. Rodriguez gaat hier echt de melige en goedkope kant op.

De CG lijkt op die van een goedkope TV animatie, de acteurs zijn overdreven actief, blij en hyper (wel met een jonge Lautner, voor de fans) en het verhaaltje gaat drie keer nergens over. Leuk dat z'n zoontje van 7 het geschreven heeft enzo, maar of je je publiek daar dan mee moet lastig vallen ... anderzijds wel de troffee voor het meeste deus ex machinas in één enkele film. Makkelijk natuurlijk als je alles gewoon bij elkaar kan dromen.

Verder ga ik er niet teveel over zeggen. Allicht dat jongere kinderen het alsnog een leuk avontuurtje vinden en zich verder niet storen aan de goedkope manier waarop alles in elkaar zit, het is ook wel een klassiek avontuurtje dat kan aanspreken, maar je kan als regisseur ook kinderfilms maken die óók volwassenen wat te bieden hebben, en dat is deze absoluut niet.