Shikoku (1999)

Japan
Horror / Mystery

geregisseerd door Shunichi Nagasaki
met Yui Natsukawa, Michitaka Tsutsui en Chiaki Kuriyama

Een moeder gebruikt een oude Japanse legende rond bedevaartsoord Shikoku, een Japans eiland, om haar overleden dochter uit het dodenrijk terug te roepen. Maar haar geliefde kind komt niet in haar eentje...

FisherKing
Regisseur Shunichi Nagasaki is Filmmaker in Focus tijdens IFFR 2006.

Toch apart dat hier nog niet gestemd is. DVD heeft een tijdje in onze DVDshops gestaan geloof ik.

avatar van megaman
Naast Kaidan en Kakashi is me deze film ook zeer goed bevallen. Het verhaal wist me te boeien (ben gek op die typische Japanse ghost-stories) en Chiaki Kuriyama komt gelukkig wat serieuzer over dan in Kill Bill en Battle Royale 't geval was (niks tegen deze films hoor). Goeie film!

avatar van Nephilim
Vanavond gezien.
Deed me een beetje aan Kakashi denken maar dan met nog een lager budget.

Kakashi vind ik ondanks het lage budget een erg boeiende film.
Deze film vond ik ook boeiend maar haalt het niet bij Kakashi. En dat is jammer want de film heeft wel degelijk iets boeiends te vertellen. Zoals eerder gezegd is traditionele Japanse folklore erg boeiend. Doe daarbij prima acteerwerk en het zou in principe een goeie film moeten opleveren.

Maar helaas. Het lijkt alsof ze nooit van editing hebben gehoord. Nodeloos gebruik van een handycam, cliche muziek en een TV serie look(lees NO Special FX) maken het er ook niet beter op.

Maar zoals gezegd het acteerwerk is prima EN belangrijker het verhaal is erg interessant dus hij haalt toch een voldoende.