Pitfall (1948)

Film noir / Romantiek

geregisseerd door André De Toth
met Dick Powell, Lizabeth Scott en Raymond Burr

John Forbes is de archetype gemiddelde Amerikaan met de dagelijkse routine. Als hij voor een declaratieklus de vriendin van een crimineel moet bezoeken, vraagt de betrokken detective, Mack, die haar opspoorde, of Forbes een goed woordje voor hem wil doen. Forbes raakt zelf in de ban van de vrouw en houdt de jaloerse Mack op afstand. Op zijn beurt neemt Mack beslissingen die Forbes zijn huwelijk, maar belangrijker, zijn leven in gevaar brengen.

avatar van Dogie_Hogan
DVD release: 11 dec. 2012
(bron.)

avatar van Flavio
Aardige noir maar na wat lovende recensies te hebben gelezen had ik wel iets meer verwacht. Dat gezegd hebbend, het is zeker wel een film met een eigen smoel, die Noir naar Suburbia brengt. Met Dick Powell als ontrouwe echtgenoot en de onlangs overleden Lizabeth Scott als de vrouwelijke lead.

avatar van Biosguru
Zoals Flavio al zegt, zeker een interessante noir. Omdat het hele familie verhaal erbij komt kijken. Maar wat eeuwig zonde dat Dick Powell er in mee speelt. Wat een emotieloze hark, hij haalt met zijn spel de hele film zeker 1 volle punt naar beneden. Ook Lizbeth Scott kon er niets meer aan redden.

Niet Lizabeth Scott in de rol van een mogelijke femme fatale is de aanstoker van het kwaad in deze film maar wel Raymond Burr - die later o.m. onvergetelijk werd met de reeks "Ironside" als een in een rolstoel gekluisterde rechercheur - , in de rol van een verliefde privédetective.
Eigenlijk meer een film van ontrouw dan wat dan ook.

Al bij een behoorlijk niveau. Voldoende spankracht en niet ongeloofwaardig.
Lizabeth Scott ziet er wel verleidelijk uit en Dick Powell heeft de uitstraling van een personage die zwakke momenten kent al speelt hij wel in het begin de rol van een erg sarcastische verzekeringsagent met veel dagelijkse sleur, ook in zijn huwelijk, wat hem dus eigenlijk rijp maakt voor...

avatar van dennis013
Ik vind deze onbekende noir film echt bi-zar goed. Een tijdloos en meeslepend verhaal, een goede spanningsboog en best wel goede humor. Ik heb me meer dan uitstekend vermaakt tijdens de bluray versie van deze film.