Alibi (1929)

Alternatieve titels: Nightstick | The Perfect Alibi

Misdaad / Drama

geregisseerd door Roland West
met Chester Morris, Harry Stubbs en Mae Busch

Chick Williams, drankhandelaar ten tijde van de drooglegging, keert terug naar zijn bende wanneer hij zijn gevangenisstraf heeft uitgezeten. Wanneer een politieagent tijdens een roofoveral om het leven komt, is hij echter meteen een hoofdverdachte. Chick blijkt echter ook de moord op zijn geweten te hebben, maar hij blijkt over een nogal merkwaardige maar haast waterdicht alibi te beschikken ...

avatar van pascal83
Genomineerd tijdens de tweede Oscars uitreiking in 1930 voor best film, beste mannelijke hoofdrol en beste art direction.