Flight of the Intruder (1991)

Actie / Oorlog

geregisseerd door John Milius
met Willem Dafoe, Brad Johnson en Danny Glover

September, 1972. Omdat er in Parijs vredesonderhandelingen plaatsvinden, zijn alle bombardementen van Amerikaanse piloten op strategische doelwitten boven Noord-Vietnam verboden. Het valt Jake Grafton zwaar hier enig begrip voor op te brengen wanneer zijn co-piloot Morgan tijdens een routinevlucht wordt geraakt en sterft.

neo (crew)
weer zo'n ontzettend leuke oorlogsfilm met goeie vliegtuigscenes

GerwinF
Die rechtergast lijkt wel een beetje op Peter R. de Vries. Snap trouwens de laatste zin van het verhaaltje niet. Moet dit behoefte zijn!?

avatar van AnthonyG.
Toen ik hem voor het eerst zag, dacht ik "dat is topgun maar dan een beetje anders", maar losstaand van dat is het gewoon een heerlijke film.

avatar van Filmkriebel
Niet best. Een Top Gun film maken kan ik ook, moet Milius gedacht hebben. maar hij vergiste zich. Deze flauwe ripoff van voornoemde film komt op de proppen met matige special effects, voorspelbare wendingen en een ultra-patriottisch einde. Het is dus maar half zo vermakelijk.
Dafoe met snor had ik nog niet gezien, het staat hem wel ... maar die Brad Johnson is niet om aan te zien. Geen idee waarom hij de hoofdrol kreeg. Het romantisch niemendalletje met Arquette was lachwekkend (blonde single met kind geilt op militaire pakken..)