On the Edge (2001)

Sciencefiction

geregisseerd door Jana Sue Memel, Anne Heche, Mary Stuart Masterson en Helen Mirren
met Andie MacDowell, Beverly D'Angelo en Ellen DeGeneres

Drie korte verhalen waarin relaties worden beoordeeld, met elkaar verbonden worden door een vierde verhaal. De mannen in deze relaties zijn dominante, zakelijke figuren die door de echtgenotes op verschillende manieren een meer emtionele en sociale kant van hun leven zien.

Een beetje een flauw moralistisch verhaal. Ik had moeite om de aandacht vast te houden en heb nergens iets bijzonders kunnen ontdekken eerlijk gezegd. 1.5* en een non aanrader wat mij betreft.

avatar van Fangs
Fangs (crew)
Er zit een duidelijke dalende lijn in deze verzameling verhalen. Het eerste verhaal, 'Happy Birthday', over een meisje dat te slim is voor een computergestuurde maatschappij is de beste (3*). De tweede, 'The Other Side', over een man die zichzelf heeft gekloond, maar de kloon wordt gewelddadig, is minder dan het eerste gedeelte, maar toch nog 2.5*. 'Reaching Normal', het derde deel, is toch wel het dieptepunt: hysterisch, vreemd en saai: 1*.
In totaal wordt dat (afgerond) 2*.

Ik vond het nog wel meevallen met deze film, hij was wel komisch. Misschien was het wel serieus bedoeld, dat is dan iig mislukt, maar ik heb me er best mee vermaakt. 2,5*