• 8.523.200 stemmen

Met onder meer: Priyanka Chopra Jonas, Deepika Padukone en Ranveer Singh

Oorspronkelijke taal: Hindi

Releasedatum: 18 december 2015

Plot Bajirao Mastani

India, in de zestiende eeuw. De ongeslagen strijder Bajirao Balal heeft de eer om de titel van Peshwa /minister president te dragen namens Hindu Maratha koning Shahu. In het almaar groeiende koninkrijk van Maratha groeit Bajirao Balal mee als een gedreven oorlogsstrijder. Tijdens een kampeernacht met zijn troepen komt een ruiter op Bajirao af met een urgent verzoek om Bundelkhand te redden. Een fort dat bij een andere Hindu koning behoort en wordt belegerd door de Moguls, Bajirao's grootste vijand. Bajirao weigert in het begin, maar is betoverd bij het zien van de ... ruiter: een prachtige Rajput prinses genaamd Mastani, dochter van Hindu koning Raja Chattrasal. Mastani is dagenlang onderweg geweest om hem om hulp te vragen. Bajirao is echter getrouwd met een toegewijde vrouw die erg geliefd is door de Peshwa en de Maratha familie. Ondanks het feit dat Bajirao veel om zijn vrouw geeft, kan hij zijn liefde voor Mastani niet in bedwang houden.

image

kappeuter (crew films)

Sinds 18 december te zien in achttal Pathé bioscopen.

avatar van beavis

beavis

Op visueel gebied is Bhansali toch consequent wel de meest indrukwekkende van de Bollywood filmers. De hele film ziet er prachtig uit en enkele van de musical nummers behoren makkelijk tot de mooiste in 'het genre'. Het verhaal begint naar verloop van tijd wel wat te slepen als de focus van het avontuurlijke naar een meer interne familieaangelegenheid verschuift waarvan de resolutie zodanig op familietradities en ere-kwesties berust, dat het nogal poëtische einde mij persoonlijk te weinig voldoening gaf dit keer. 7,5

avatar van beavis

beavis

de Indiase eindejaars blockbusters doen het zoals verwacht beter dan star wars in India

India Box Office: ?Star Wars? Opens in Third Place | Variety

avatar van Bollywood

Bollywood

mooi gemaakt. priyanka en tanvi azmi goed geacteerd. +

1ste helft +

muziek had beter gekund -

verhaal was niet goed -

cliché - je wist in het begin van de introductie van de magul poort dat kashi bhai er al achter zou komen door het gordijn.

in de hele film zat er maar 3 scenes die echt goed waren -

daarom geef ik de film een 3 *

bhansali zijn beste films blijven hum dilde chuke sanam en black

BBarbie

Geromantiseerde vertelling over de legendarische hindoe-generaal Bajirao en diens tweede huwelijk met de moslima Mastani, dat vooral vanwege de verschillende religies op koppig verzet stuitte van zijn moeder en zijn broer. Naar verluidt blijft het verhaal dicht in de buurt van wat er een kleine drie eeuwen geleden echt gebeurd is.

Een intrigerend drama, opgeluisterd met oogverblindende decors, dito kostuums en meeslepende balletten. Dankzij de luisterrijke cinematografie is de film een ware lust voor het oog, daarbij geholpen door het overtuigende acteerwerk van Ranveer Singh (Bajirao), Deepika Padukone (Mastani), Priyanka Chopra (eerste vrouw Kashibai) en Tanvi Azmi (moeder). Geen meesterwerk naar mijn mening, maar wel erg mooi en indrukwekkend.

avatar van sowhat

sowhat

De film is erg mooi gemaakt eigenlijk, maar het verhaal is zo mager en kon me vaak niet de hele tijd bekoren. Het is allemaal prachtig decor, kostuums zien er verzorgd en luxueus uit. Toch gaat het verhaal over een soort van kwelling in geloof tussen beide partijen waardoor dit de film in mijn opinie te langdradig maakt en te weinig bijdraagt aan het verhaal. Misschien dacht ik meer te zien over de militaire veroveringen van Bajirao, dat boeide me namelijk meer, deze stukken brachten wat meer spectaculaire beelden in de film.

avatar van Bollywood

Bollywood

sowhat schreef:

daar ben ik zeker mee eens !

dit jaar komt er weer een nieuwe film van de regisseur genaamd padmavati met de zelfde hoofdrolspelers. hopelijk pakt het bij deze film beter uit.