PK (2014)

India

geregisseerd door Rajkumar Hirani
met Aamir Khan, Sanjay Dutt en Anushka Sharma

Een vreemd persoon in de stad stelt vragen die niemand eerder heeft gesteld. P.K.'s onschuldige vragen en kinderlijke nieuwsgierigheid nemen hem mee op een reis van liefde, lachen en loslaten.

TEASER

Vanaf 19 december te zien in aantal Pathé bioscopen.

Ben benieuwd ik ga zeker naar de theaters

avatar van Seam
Krijgt heel erg goede waarderingen, toch maar zo snel mogelijk eens checken dan

Ja zeker ben heel erg benieuwd

Wat een geniale heerlijke film is dit zeg. Samen met mijn kinderen van 10 en 14 jaar in de bioscoop gezien. Mijn zoon van 14 heeft voor het eerst gehuild tijdens een film zei hij omdat hij de hoofdrolspeler aan het einde van de film zo zielig vond. PK staat net als ET voor een naam van een buitenaards mens die op deze planeet terecht komt. De ketting waarmee hij weer terug kan naar zijn eigen planeet wordt direct bij aankomst op de aarde gestolen door een voorbijganger. Hij is er van overtuigd dat god hem kan helpen om de ketting terug te krijgen. Maar al snel wordt hem duidelijk dat ze op aarde meerdere geloven hebben waardoor hij niet weet waar hij de echte god kan vinden. Een film over liegen, vertrouwen, geloven, vriendschap, liefde en dat niet alles waar is wat je ziet. Geweldige acteurs die je volledig de film intrekken. Vooral de hoofdrolspelers zijn geweldig. Mooiste film van 2014 en ik heb r heel wat gezien. Veel plezier als je nog gaat kijken!

Wát een bizarre, gekke, rare maar toch ONGELOOFLIJK mooie en leuke film. In de eerste instantie dacht ik echt: 'Waar ben ik in godsnaam beland?' Maar al snel begon de film me te boeien en ondanks dat ik voor deze film 3 uur lang een andere film heb gezien waar ik op een gegeven moment vermoeid van begon te raken, gaf deze film me juist veel energie. Het was ontzettend leuk, grappig, origineel en absoluut mijn lievelingsfilm van 2014. Nog niet gezien? Absoluut gaan kijken! Je krijgt geen spijt.

Ik zelf vond de grappen erg leuk maar de serieuze gedeelte vond ik niet goed gemaakt

avatar van Panta Rei
De Indiaase Mr. Bean?

avatar van John Milton
In de IMDb top 250!

Ik weet dat smaken verschillen maar dit kan ik bijna niet geloven. Het lijkt wel een faux trailer uit Tropic Thunder. And yes, he certainly does seem to go full retard here...

Wonderbaarlijk dat dit de grootste box-office kraker ooit is, in India. Aan de hand van de trailer zou ik hem nog niet willen zien als ik ervoor betaald zou krijgen. Maar ja, ik ben dan ook geen Bollywood fan, eerder het tegenovergestelde.

Doe mij maar Satyajit Ray of een van de andere klassieke Cinema.

avatar van johnwick420
Deze film is een topper gaat over geloof god en nog veel meer Aamir khan en alle andere acteurs goed gespeelt echt genoten van de film en laat je vragen achter over god topper

Grappig leuk ontroerend! Trouwens PK was niet een afkorting zoals ET (extra terrestial) maar Hindi voor dronken! Leuke film met Anushka Sharma

avatar van synec
John Milton schreef:
Ik weet dat smaken verschillen maar dit kan ik bijna niet geloven.

Dat dacht ik dus ook.. Deze film om die reden dan maar gekeken tijdens een 14u lange vlucht op het vliegtuig (was de enige titel die ik herkende uit die honderd Bollywood films die te kiezen waren) Mijn mond viel dan ook even open toen de film begon en ik zag dat het in Brugge afspeelde...

Maar goed, ondertussen al een tijdje geleden dat ik hem zag maar ik vond het ongelooflijk hoe deze film in al zijn vreemdheid me toch mee kreeg in zijn (best origineel!) verhaal, me wist te ontroeren en mijn hart uit begon te gaan naar de personages, vooral P.K. Hoe hij ongewild een eigen religie creëert binnenin de film is zo onwaarschijnlijk en absurd, maar zo goed en grappig gedaan. Ik was er echt door geboeid en gecharmeerd. Was puur genieten. En zijn 'full retardness' begrijp je als je de film ziet, het heeft hier wel een context hoor..

Er zit een ononderbroken +/- 30 minuten durende scene in op het einde die zeker niet onderdoet voor Hollywood cinema kwaliteit op zijn absolute best. Bracht me moeiteloos naar het puntje van mijn stoel, volledig meelevend. Vond het bijna episch.

Misschien wat te lovende woorden hier, maar ik was wel erg verrast dus door deze film. Trailer ziet er ook veel goofyachtiger uit dan de film werkelijk is. Er zitten ook niet echt gekke dansjes in, enkel muziekclipachige intermezzo's, maar die wel het verhaal voortduwen. Ik ben normaal niet echt voor Bollywood en zeker niet voor die typerende stijl, maar deze was anders wel erg 'westers' gemaakt.

Tot slot toen de film gedaan was, draaide ik naar mijn zus die deze tegelijk met mij keek. Ze heeft 2 keer tijdens de film gehuild. En als ik eerlijk ben, had ik ook wel een zwak momentje op het einde... (hij is soms best zoetsappig, dat wel) , maar het komt er wel mee weg. Ik zou er echt niet van verschieten als deze geremaked gaat worden binnenkort.. Film is erg universeel, en zonder dat ik het ooit had kunnen denken wel best aan te raden.

avatar van John Milton
Dat is inderdaad verrassend, synec. Maar dan doet de trailer het inderdaad heel anders overkomen

Niet best.

Zoals wel meer Bollywood films, gewoon alle genres in één film gepropt. Het voelt dan ook vaak aan als een boeltje, zeker wanneer geen enkel genre echt naar behoren is uitgewerkt. Maar blijkbaar slaat het toch aan en kunnen films als deze een bredere doelgroep aanspreken. Je moet het ze toch maar nageven.

Aamir Khan vond ik in ieder geval compleet onuitstaanbaar. Reden of niet, zijn acteerwerk was gewoon totaal ondermaats. Niet dat zijn tegenspeelster zoveel beter was, maar die poogde in ieder geval nog iets met haar personage te doen.

Verhaaltje stelt niet zo heel veel voor, al heeft Hirani dan wel nog wat interessante dingen te vertellen over religie. De boodschap sneeuwt een beetje onder door al het sentiment, humor en whatnot dat er verder voorbijkomt, maar hij heeft het dan toch maar gezegd.

153 minuten is uiteraard weer véél te lang, het grootste euvel van al die Bollywood films. De luchtige sfeer weet het nog een beetje draaglijk te maken, maar eens de twee uur voorbij is die goodwill toch ook veelal opgedroogd.

avatar van Flat Eric
Tè vrolijke Indiase gekkigheid met een sentimenteel randje

Het moralistische onderwerp over de verwarrendheid van godsdienst(en) is nog best leuk gevonden maar als komedie is dit niet aan mij besteed.
Een Bollywood film is vaak 10 minuten leuk met al die vrolijke kleurtjes en malle dansjes maar 2 uur lang van deze onzin dat trek ik niet.
De openingsscènes in Brugge waren bovendien ook bevreemdend. Nee, het zal nooit mijn favoriete genre worden dat Bollywood-gebeuren.