• 8.560.706 stemmen

Oorspronkelijke taal: Hindi

Releasedatum: 19 december 2014

Plot PK

"Peeke hai kya?"

Een vreemd persoon in de stad stelt vragen die niemand eerder heeft gesteld. P.K.'s onschuldige vragen en kinderlijke nieuwsgierigheid nemen hem mee op een reis van liefde, lachen en loslaten.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Phuljhadiya

Pakistan Embassy Receptionist

Tapasviji's Manager

kappeuter (crew films)

Vanaf 19 december te zien in aantal Pathé bioscopen.

Bollywood

Ben benieuwd ik ga zeker naar de theaters

avatar van Seam

Seam

Krijgt heel erg goede waarderingen, toch maar zo snel mogelijk eens checken dan

Bollywood

Ja zeker ben heel erg benieuwd

avatar van Mobilemel

Mobilemel

Wat een geniale heerlijke film is dit zeg. Samen met mijn kinderen van 10 en 14 jaar in de bioscoop gezien. Mijn zoon van 14 heeft voor het eerst gehuild tijdens een film zei hij omdat hij de hoofdrolspeler aan het einde van de film zo zielig vond. PK staat net als ET voor een naam van een buitenaards mens die op deze planeet terecht komt. De ketting waarmee hij weer terug kan naar zijn eigen planeet wordt direct bij aankomst op de aarde gestolen door een voorbijganger. Hij is er van overtuigd dat god hem kan helpen om de ketting terug te krijgen. Maar al snel wordt hem duidelijk dat ze op aarde meerdere geloven hebben waardoor hij niet weet waar hij de echte god kan vinden. Een film over liegen, vertrouwen, geloven, vriendschap, liefde en dat niet alles waar is wat je ziet. Geweldige acteurs die je volledig de film intrekken. Vooral de hoofdrolspelers zijn geweldig. Mooiste film van 2014 en ik heb r heel wat gezien. Veel plezier als je nog gaat kijken!

avatar van JMlover

JMlover

Wát een bizarre, gekke, rare maar toch ONGELOOFLIJK mooie en leuke film. In de eerste instantie dacht ik echt: 'Waar ben ik in godsnaam beland?' Maar al snel begon de film me te boeien en ondanks dat ik voor deze film 3 uur lang een andere film heb gezien waar ik op een gegeven moment vermoeid van begon te raken, gaf deze film me juist veel energie. Het was ontzettend leuk, grappig, origineel en absoluut mijn lievelingsfilm van 2014. Nog niet gezien? Absoluut gaan kijken! Je krijgt geen spijt.

Bollywood

Ik zelf vond de grappen erg leuk maar de serieuze gedeelte vond ik niet goed gemaakt

avatar van Panta Rei

Panta Rei

De Indiaase Mr. Bean?

avatar van John Milton

John Milton

In de IMDb top 250!

Ik weet dat smaken verschillen maar dit kan ik bijna niet geloven. Het lijkt wel een faux trailer uit Tropic Thunder. And yes, he certainly does seem to go full retard here...

Wonderbaarlijk dat dit de grootste box-office kraker ooit is, in India. Aan de hand van de trailer zou ik hem nog niet willen zien als ik ervoor betaald zou krijgen. Maar ja, ik ben dan ook geen Bollywood fan, eerder het tegenovergestelde.

Doe mij maar Satyajit Ray of een van de andere klassieke Cinema.

avatar van johnwick420

johnwick420

Deze film is een topper gaat over geloof god en nog veel meer Aamir khan en alle andere acteurs goed gespeelt echt genoten van de film en laat je vragen achter over god topper

avatar van Hema Angel

Hema Angel

Grappig leuk ontroerend! Trouwens PK was niet een afkorting zoals ET (extra terrestial) maar Hindi voor dronken! Leuke film met Anushka Sharma

avatar van synec

synec

John Milton schreef:

Ik weet dat smaken verschillen maar dit kan ik bijna niet geloven.

Dat dacht ik dus ook.. Deze film om die reden dan maar gekeken tijdens een 14u lange vlucht op het vliegtuig (was de enige titel die ik herkende uit die honderd Bollywood films die te kiezen waren) Mijn mond viel dan ook even open toen de film begon en ik zag dat het in Brugge afspeelde...

Maar goed, ondertussen al een tijdje geleden dat ik hem zag maar ik vond het ongelooflijk hoe deze film in al zijn vreemdheid me toch mee kreeg in zijn (best origineel!) verhaal, me wist te ontroeren en mijn hart uit begon te gaan naar de personages, vooral P.K. Hoe hij ongewild een eigen religie creëert binnenin de film is zo onwaarschijnlijk en absurd, maar zo goed en grappig gedaan. Ik was er echt door geboeid en gecharmeerd. Was puur genieten. En zijn 'full retardness' begrijp je als je de film ziet, het heeft hier wel een context hoor..

Er zit een ononderbroken +/- 30 minuten durende scene in op het einde die zeker niet onderdoet voor Hollywood cinema kwaliteit op zijn absolute best. Bracht me moeiteloos naar het puntje van mijn stoel, volledig meelevend. Vond het bijna episch.

Misschien wat te lovende woorden hier, maar ik was wel erg verrast dus door deze film. Trailer ziet er ook veel goofyachtiger uit dan de film werkelijk is. Er zitten ook niet echt gekke dansjes in, enkel muziekclipachige intermezzo's, maar die wel het verhaal voortduwen. Ik ben normaal niet echt voor Bollywood en zeker niet voor die typerende stijl, maar deze was anders wel erg 'westers' gemaakt.

Tot slot toen de film gedaan was, draaide ik naar mijn zus die deze tegelijk met mij keek. Ze heeft 2 keer tijdens de film gehuild. En als ik eerlijk ben, had ik ook wel een zwak momentje op het einde... (hij is soms best zoetsappig, dat wel) , maar het komt er wel mee weg. Ik zou er echt niet van verschieten als deze geremaked gaat worden binnenkort.. Film is erg universeel, en zonder dat ik het ooit had kunnen denken wel best aan te raden.

avatar van John Milton

John Milton

Dat is inderdaad verrassend, synec. Maar dan doet de trailer het inderdaad heel anders overkomen

Onderhond

Niet best.

Zoals wel meer Bollywood films, gewoon alle genres in één film gepropt. Het voelt dan ook vaak aan als een boeltje, zeker wanneer geen enkel genre echt naar behoren is uitgewerkt. Maar blijkbaar slaat het toch aan en kunnen films als deze een bredere doelgroep aanspreken. Je moet het ze toch maar nageven.

Aamir Khan vond ik in ieder geval compleet onuitstaanbaar. Reden of niet, zijn acteerwerk was gewoon totaal ondermaats. Niet dat zijn tegenspeelster zoveel beter was, maar die poogde in ieder geval nog iets met haar personage te doen.

Verhaaltje stelt niet zo heel veel voor, al heeft Hirani dan wel nog wat interessante dingen te vertellen over religie. De boodschap sneeuwt een beetje onder door al het sentiment, humor en whatnot dat er verder voorbijkomt, maar hij heeft het dan toch maar gezegd.

153 minuten is uiteraard weer véél te lang, het grootste euvel van al die Bollywood films. De luchtige sfeer weet het nog een beetje draaglijk te maken, maar eens de twee uur voorbij is die goodwill toch ook veelal opgedroogd.

avatar van Flat Eric

Flat Eric

Tè vrolijke Indiase gekkigheid met een sentimenteel randje

Het moralistische onderwerp over de verwarrendheid van godsdienst(en) is nog best leuk gevonden maar als komedie is dit niet aan mij besteed.

Een Bollywood film is vaak 10 minuten leuk met al die vrolijke kleurtjes en malle dansjes maar 2 uur lang van deze onzin dat trek ik niet.

De openingsscènes in Brugge waren bovendien ook bevreemdend. Nee, het zal nooit mijn favoriete genre worden dat Bollywood-gebeuren.

avatar van Woland

Woland

Ik ging hier met hele lage verwachtingen in. Bollywood en ik, dat is al geen gelukkige combinatie. Jaren geleden ben ik begonnen met 3 Idiots, en dat beviel eigenlijk nog wel aardig, maar daarna was het voornamelijk bergafwaarts, met af en toe nog een uitschieter naar boven als Gangs of Wasseypur. Het werk van Aamir Khan trek ik al helemaal matig. En de beoordeling van bijvoorbeeld een John Milton doet ook weinig goeds vermoeden. Maar ja, een film die toch zo groot is geweest in India, daar was ik toch wel benieuwd naar, en soms moet je ook gewoon films kijken die buiten je normale interessegebied liggen - wie weet kan je nog eens iets nieuws ontdekken.

Het enige dat ik helaas vanavond heb ontdekt is misschien wel een nieuwe diepte in de filmgeschiedenis. Wat een gedrocht. Aamir Khan als PK is inderdaad echt niet te harden, met z'n overdreven maniertjes en vervelende slapstick-humor. Wat dan ook niet hielp was dat er ook nog zo'n typisch slapstickmuziekje opgezet werd zodra er iets 'grappigs' moest gebeuren. Maar eigenlijk was ook de rest van de film vreselijk. De film heeft natuurlijk nog wel een zinnige boodschap over de onzin en willekeur van religies, maar dat wordt er op zo'n kinderlijke en sentimentele manier ingeramd, met zulke flauwe humor, dat het alsnog voornamelijk irritatie opwekte. Het verhaal, die kitscherige liedjes en dansjes, het overdreven acteerwerk, die infantiele humor, en dat alles ook nog bijna 2.5 uur lang. Het is bijna niet te doen.

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Gisterenavond Shamsheera gezien - vond ik leuk, de Indiërs lynchen zo ongeveer de regisseur. Nu PK - blijkbaar de grootste hit uit de Indiase filmgeschiedenis en ik wilde de ogen uit m'n kassen krabben van verveling en ergernis.

Aamir Khan die geen paan gebruikt maar voor deze film massa's van dat spul wegkauwde om de juiste kleur op z'n lippen te krijgen: geheimtipp - gebruik make up.

Terug naar de film en die vond ik niet doorheen te komen. Misschien snap ik wel dat het een hit was door de vrolijke manier van religie kritiek maar dit was zo pijnlijk flauw en kinderlijk ... Heel erg vervelend. Liedjes heb ik ook wel eens - heel vaak - leuker gehoord. Ik kan hier niks mee.