The Kid from Brooklyn (1946)

Alternatieve titel: De Kampioen Melkboer

geregisseerd door Norman Z. McLeod
met Danny Kaye, Virginia Mayo en Vera-Ellen

Burleigh Sullivan is een melkboer uit Brooklyn en de broer van een musical-sterretje. Als ze lastig worden gevallen door twee dronken mannen, ontduikt hij klappen en slaan ze elkaar knock-out. Het haalt de kranten, want één van hen is kampioen boksen. Als Burleigh in een poging een zangeres aan een baan te helpen zijn baan kwijtraakt, laat hij zich door de manager van de kampioen een image aanmeten als boks-ster.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Leuke maar ietwat zoete komedie met een mager verhaaltje, die met name door de aanwezigheid van Kaye goed te pruimen blijkt. Redelijk.

avatar van Dutchfan
Leuke Kaye-film,die in mijn jeugd wel elk jaar een keer werd uitgezonden.

Remake van de film"The milky Way"met Harold Lloyd.

Mocht wat korter.

Op de beste momenten is dit een relatief vlotte comedy, maar die momenten zijn jammer genoeg iets te schaars. De film wordt vooral opgebroken door ellenlange entertainment nummers die integraal worden getoond en jammer genoeg moeten onderdoen voor soortgelijke films.

Kaye is een alleskunner, maar is in niks écht het best. Het is geen Astaire of Kelly. Daarom krijgen de personages rondom hem de kans om het entertainment te verzorgen, maar ook zij kunnen die scenes niet helemaal redden. Vera-Ellen is duidelijk een goeie danseres, maar haar nummers zijn niet echt leuk.

Daarbij zit er ook net wat teveel plot in de film, los van de luchtigheid. Het hele gedoe met het boksen neemt wat teveel tijd in beslag, de film zou er beter aan doen de humor te laten primeren. En zo heb je een redelijk vlot en luchtig filmpje dat op verschillende momenten te traag vooruitkomt. Het eerste kwartier is nog het leukst, daarna is het te weinig verspreid over een te lange speelduur.