Till the End of Time (1946)

geregisseerd door Edward Dmytryk
met Guy Madison, Robert Mitchum en Dorothy McGuire

Drie veteranen keren na de oorlog terug naar huis. Ze blijken zich het leven als burger té rooskleurig te hebben voorgesteld en hebben veel moeite om zich aan te passen. Eentje weet niet wat te doen met zijn leven, de ander heeft zijn benen verloren en de laatste heeft grote schulden.

Een troosteloos, realistisch, maar te lauw romantisch drama over drie oorlogsveteranen met aanpassingsmoeilijkheden in het burgerleven, die wel behoorlijk optimistisch eindigde. Guy Madison was bloedmooi, maar zijn acteerniveau was niet van hetzelfde gehalte.