Shao Kao (2004)

1 stem

China

geregisseerd door Geng Jun
met Yuan Liguo, Li Zhongqiu en Li Fang

Wang Quan en Liu Jinglei, die als zoveel anderen met hun handen hun kostje bij elkaar proberen te verdienen in Peking, zien de tijd van de lentefestivals razendsnel dichterbij komen, maar hebben geen cent te makken. De oplossing zien ze in de ontvoering en afpersing van een prostituee; die kan toch niet naar de politie. Dus ze bestellen een callgirl, He Dandan, en na seks met haar te hebben gehad, willen ze haar geld. Maar Dandan heeft ook geen geld, dus moet haar familie geld overmaken. Ondertussen raakt Jinglei steeds meer gesteld op Dandan. Hij wordt er door haar toe over gehaald om haar vrij te laten. Maar Wang Quan denkt daar anders over.

Ooit een keer op IFFR gezien en ik vond hem erg saai.