Pasazerka (1963)

Alternatieve titels: The Passenger | Pasażerka

Polen

geregisseerd door Andrzej Munk en Witold Lesiewicz
met Janusz Bylczyński, Aleksandra Śląska en Anna Ciepielewska

Een Duitse vrouw op een schip op weg naar Europa herkent plotseling het gezicht van een andere vrouw, wat herinneren van lang gelden terugbrengt. Ze bekent aan haar man dat ze in de Tweede Wereldoorlog kampbewaarder was in Auschwitz, maar dat ze toch het leven van de vrouw die ze nu herkent gered heeft.

avatar van The Eye
Sterk concentratiekamp drama van Andrzej Munk, die tijdens het filmen door een auto-ongeluk om het leven is gekomen. Gelukkig heeft Munk het stuk in Auschwitz af kunnen ronden. Door een voice-over wordt verteld wat er zich op het cruiseschip afspeelt. Dit lijkt mij toch minder interessant dan het verhaal wat nu verteld is.

avatar van John Milton
Iemand een idee hoe ik deze kan zien, Mochizuki Rokuro wellicht? Volgens mij zag ik op ICM dat je hem gecheckt had?

avatar van Verhoeven
Onze goede DVD-vriend Second Run heeft deze jaren geleden uitgegeven.

avatar van John Milton
Kijk eens, en hij blijkt ook op andere wijze vindbaar met wat hulp (waarvoor dank). Top!