The Dying Gaul (2005)

Drama / Romantiek

geregisseerd door Craig Lucas
met Campbell Scott, Patricia Clarkson en Peter Sarsgaard

Jeffrey Tishop is één van de meest machtige en gewetenloze filmstudio-managers in Hollywood. Hij leeft een onaantastbaar leven, samen met zijn vrouw Elaine, ooit een scriptschrijfster, maar nu in de high society van Hollywood bewegend, op een plekje dat haar man voor haar beschikbaar heeft gesteld. Wanneer er een driehoeksrelatie ontstaat tussen Tishop, de hoofdactrice uit één van zijn films en diens filmechtgenoot. zijn de poppen aan het dansen.

een psychologische film over een driehoeks verhouding.
waarbij de mannen een lichamelijke verhouding met elkaar krijgen en de vrouw een psycologisch spelletje speelt met de minnaar van haar man.

een film met een dramatisch einde.

Een thriller/zwarte komedie/emotioneel, psycholgisch drama-combinatie. Een driehoeksverhouding in een ongewone setting. Uitstekend weergegeven, eigentijds en volwassen, en tegelijkertijd 'n kille kijk op het Hollywoodse leven. Een film waarin alles klopt: regie, acteurs, muziek, kleur, camerawerk. Warm aanbevolen!