Blackbeard, the Pirate (1952)

Avontuur

geregisseerd door Raoul Walsh
met Robert Newton, Linda Darnell en William Bendix

17e eeuw. Blackbeard heeft een lieftallige dame gevangen genomen. De dame heeft een grote schat gestolen en aan boord van het schip verstopt. De scheepsarts wil haar wel helpen.

avatar van Legan
Een bij vlagen vermakelijk niemendalletje waarbij het soms een beetje teveel romantisch gezwets is. De cast is maar matigjes en sommige personages zijn ronduit irriterend. Vooral als men poogt humor in de film te incorporeren.

avatar van Querelle
Damn, het is niet deze film die uitgezonden wordt, maar Blackbeard's ghost met Peter Ustinov. Die had ik al eens gezien.

Vergissing van BBC 2

Prima piratenfilm klassieker