Jules Verne's Rocket to the Moon (1967)

Alternatieve titels: Blast Off | Journey That Shook the World | Rocket to the Moon | P.T. Barnum's Rocket to the Moon

Verenigd Koninkrijk
Komedie / Avontuur

geregisseerd door Don Sharp
met Burl Ives, Troy Donahue en Gert Fröbe

Een professor heeft een manier bedacht om een voorwerp naar de maan te krijgen. Zijn collega weet een cabine voor in de ruimte te ontwikkelen. Ondertussen zijn er kapers op de kust die hun plannen willen verijdelen.

Leuke film, in de stijl van 'Those Magnificent Men...' en de 1956-versie van 'Around the World in Eighty Days'. Met de bekende Britse humor en natuurlijk weer, zoals het hoort, gefilmd in prachtige kleuren (Eastmancolor).
Genre-aanduiding Science-Fiction slaat overigens nergens op.