Les Fugitifs (1986)

Frankrijk
Komedie / Misdaad

geregisseerd door Francis Veber
met Pierre Richard, Gérard Depardieu en Jean Carmet

Bankrover Jean Lucas (Gérard Depardieu) wil na vijf jaar gevangenis een nieuw leven beginnen. Als hij als eerlijke klant naar de bank gaat, wordt deze juist overvallen door de amateuristische François Pignon (Pierre Richard), die uitgerekend Lucas als gijzelaar meeneemt. Terwijl de politie ervan overtuigd is dat Lucas wederom de dader is, probeert hij te bedenken hoe hij Pignon kwijt kan raken.

Dat het origineel van Three Fugitives er nog niet opstond.

leuke grappige film. depardieu en richard vormen een goed team.
ook een leuke film van deze twee is: les compères.

FisherKing
Ze spelen inderdaad in Les Compères dezelfde karakters.

Lang geleden eens gezien, en ik zag vandaag wat stukjes terug (weliswaar met Duitse stemmetjes). 't kijkt aardig vermakelijk weg, maar echt groots is het nergens.

Erg komische start maar dan wordt het toch wel wat erg sentimenteel en duiken de clichés massaal op.
Toch in zijn geheel een grappige film met het onverbeterlijk duo Depardieu-Richard.

avatar van Atheistus
Beetje flauw, maar wel aardig. Eigenlijk alleen door de acteurs.

avatar van alexspyforever
Vermakelijke film, niet hoogstaand, maar heb hier toch goed mee kunnen lachen. Richard en Depardieu vormen een leuk duo. Ik had eerst de Amerikaanse remake gezien, maar die is eigenlijk een kopie van deze.

leuke komedie met ietwat sentimenteel verhaal lijntje. Wel mooi gemaakt en prima cast

avatar van K. V.
Me eens aan deze gewaagd en 'k vod het wel een leuke film. De film begon erg grappig, maar de rest mocht er ook wel zijn. De cast deed het prima en ook de muziek vond 'k het vermelden waard.
Het verhaal is niet moeilijk te volgen, maar is wel vermakelijk. ook de speelduur is goed, niet te lang en niet te kort.
Een leuke film om eens gezien te hebben.