Phantoms (1998)

Thriller / Horror

geregisseerd door Joe Chappelle
met Ben Affleck, Peter O'Toole en Rose McGowan

In het vreedzame dorpje Snowfield, Colorado heeft iets kwaadaardigs de hele gemeenschap uitgeroeid. Het is nu aan een groep mensen om het kwaad te stoppen, of in ieder geval om er levend vandaan te komen.

avatar van namingway24
Deze film begint ijzersterk met een prachtig verlaten stadje en een lekker mysterie. Ik hou van films met een kleine cast en een intiem sfeertje. Als het éénmaal veranderd in een typische sci-fi film wordt het al snel een stuk minder.

Dit is één van de weinige films waarin ik Ben Affleck goed kan verdragen, en Rose McGowan is een prachtige vrouw die redelijk kan acteren. De rest van de cast is ook aardig goed. De special effects waren redelijk, maar zelfs voor die tijd verwacht ik toch beter. Al met al geen onaardige SF.

avatar van 606
Absoluut een zeer leuke film met continu creepy sfeer en spanning.
Deze film moet hoger met zijn beoordeling is zwaar ondergewaardeerd.
Acteurs zijn prima en de effecten waren goed.

3,5 ster

avatar van marjoleinart
Kon me zeker niet boeien!! Heb hem wel afgekeken, maar had niet per se gehoeven, hij wordt er niet beter op. Terwijl dit soort films wel mijn voorkeur hebben. Maar deze toch niet ...

avatar van John Milton
ik vond het boek heel spannend als puber, wat viel die film een paar jaar later tegen. Deceptie

Deze film vroeger eens gehuurd en vandaag zag ik toevallig dat ze hem uitzonden op SyFy. Het verhaal was opzicht leuk gevonden en wist ook wel te boeien en met de uitvoering is eigenlijk ook weinig mis mee. Visueel mocht de film er ook wel wezen en er hangt gedurende het verhaal een lekkere mysterieuze sfeer, zeker in het eerste uur wat ook het beste gedeelte is van de film. De special effecten waren destijds best aardig maar hedendaags zien ze er toch wel iets gedateerd uit. De cast voor deze film mag er wezen want er spelen zeker niet de minste acteurs in mee. Vooral Liev Schreiber vond ik wel aardig spelen en naar Rose McGowan is het natuurlijk altijd prettig kijken. Al met al een vermakelijke Thriller / Horror die zich lekker wegkijkt en ook niet al te lang duurt.

avatar van Gang_Star
Reuze meegevallen deze film. Ondanks de lage score toch prima mee vermaakt. Lekker sfeertje, aardige gore en keek lekker weg. Helaas was het einde net iets minder, en dat haalt de score letterlijk net niet omlaag, daar was de rest van de film iets te goed voor. Toch leuk om eens te hebben gezien.

avatar van royals
Ik vond deze film ook best goed. Het eerste uur vond ik wel iets saai maar het einde was goed gedaan. Misschien qua acteerprestaties en avontuur niet de beste film, maar qua schokmenten wel. En die moet een goede thriller nu juist bevatten.

avatar van knusse stoel
Aardig gegeven wat ook nog eens redelijk is uitgewerkt door de regisseur en de spelers.
In ieder geval hebben wij plezier van de film gehad in de positieve zin. Het is niet een horror eigelijk maar wel een mysterieus verhaal en ook redelijk boeiend.
Herwaarderend een halve ster erbij, dus naar de 3!

avatar van Left4Dead
Het begin is veel belovend, de sfeer is daar meteen. Het stadje Snowfield geeft een creepy gevoel aangezien de inwoners op een vreemde manier aan hun einde zijn gekomen. Een klein aantal overlevenden voegt zich samen om te overleven.

Even kreeg ik het idee dat ik de verkeerde film erin had, Silent Hill kwam namelijk in me op bij het horen van de sirene. De mysterie wordt per 15 minuten groter en daardoor je nieuwsgierigheid ook, een sterk punt van de film. Je zit geconcentreerd te wachten op de uitkomst.

Een prima cast maar Affleck is gewoon te licht voor de rol van sherrif, zowiezo ben ik geen fan van hem maar ik heb erger gezien van de man. Schreiber, met een zeer leuke rol hier, en O'toole ben ik altijd zeer tevreden over en hier ook weer, de dames doen goed mee. Het camerawerk geef ik hier een pluimpje en mag de regie die delen want het is allemaal leuk in beeld gebracht.

Film is dan wel nergens echt super in maar het er ééntje die zeker de moeite waard is om eens gezien te hebben, het is vergelijkbaar met een King verfilming en doet aan als een X-files aflevering. Een film uit een periode waarin veel van dit soort films werden geproduceerd en haalde weer even wat nostalgie naar boven.

Zit nu echt te dubben tussen de 3 en 3.5**. Vooruit 3.5** omdat het allemaal aardig gedaan is en de gehele crew hun best heeft gedaan om er een boeiend werkje van te maken.

avatar van Daan258
Left4Dead schreef:

Ben het hier helemaal mee eens.
Begin was zo veel belovend. goede spanning en een lekker mysterieus sfeertje.
Alleen erg jammer dat de 2e helft van de film de science fiction kant opgaat, vreselijk jammer.
Daardoor viel de spanning en sfeer helemaal weg.
Had echt gehoopt op een beter filmpje.

1,5* voor de leuke eerste helft.

avatar van jeroentjuhhhhh
Heerlijke all-out 90s versie van The Thing... more or less. Met enkele grote namen (Ben Affleck, Rose McGowan, Leiv Schreiber). Niet alle effecten houden stand (met name de CG aan het einde), maar de practical effects zijn verrassend doeltreffend. Lekker tentakel-werk en die body snatcher achtige praktijken werken altijd wel. Leiv Schreiber's volledige death scene (met aanloop) is geniaal! Speelt wel heel erg leentjebuur bij andere, bekendere genrefilms/klassiekers, maar met die flinke laag 90s cheese en het mysterieuze eerste half uur - verlaten stadje - is het meer dan de moeite waard!

avatar van schenkowiets
Nadat mijn vriendin het boek had gelezen en het boek erg goed vond, ook de film maar eens in de video gegooit. Ik had er niet veel van verwacht door de lage gemiddelde score, ondanks er geen onaardige acteurs inzitten. Bleek helemaal geen slechte film te zijn ! Zwaar ondergewaardeerd in mijn ogen ,en daar laat ik het maar bij .