5ive Days to Midnight (2004)

Alternatieve titels: 5 Days to Midnight | Five Days to Midnight

Verenigde Staten / Canada
Thriller / Sciencefiction
210 minuten (miniserie, 5 delen)

geregisseerd door Michael W. Watkins
met Timothy Hutton, Randy Quaid en Kari Matchett

Wanneer een natuurkunde-professor politiedocumenten ontvangt, waarin zijn dood binnen vijf dagen beschreven staat, gaat hij uit van een grap van zijn studenten. Wanneer echter allerlei gebeurtenissen plaatsvinden, die precies zo in de documenten beschreven staan, realiseert hij zich dat het wel eens serieus zou kunnen zijn en zijn toekomst vastligt. Hij vertrouwt niemand meer, maar de politie neemt hem niet serieus.

avatar van lagaiske
Zeer goede mini serie.
Spannend van het begin tot het einde.
Zat enkele keren op het randje van mijn stoel.
Iedereen is verdacht en je weet pas op het einde hoe,wat en waarom.
Deze mini serie-film is voor mij een aanrader.
4Sterren

Ik vond hem zeker niet te lang duren.
Van begin tot eind een goede gespannen sfeer.

Echt vermakelijk!

Toppie

avatar van Anjin
Een aardige film met een zwak eind..
Daar hadden ze meer aan moeten doen.
Heb je toch vaker bij films,jammer...

Zeer goede film, die geen minuut te lang duurt omdat hij de volle 3 uur spannend is. Interessant verhaal en daardoor wil je toch echt weten hoe e.e.a. gaat aflopen. Aanrader!

avatar van 606
super miniserie die je geen minuut met rust laat tot het einde
geweldig verhaal en acteerwerk.

4 sterren

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Deze tot film verknipte miniserie duurt evengoed nog steeds erg lang. Dit zou geen probleem zijn wanneer het niveau hoog zou liggen. Helaas doet het dat niet. Het verhaal is op sommige punten onlogisch, clichématig en het einde ronduit beledigend. Toch is e.e.a. enigszins onderhoudend, ondanks de lange zit. Destijds een grote hit voor het sci-fi channel, maar nergens echt goed.

avatar van usr14112
Dit was een hele goede serie. Verhaal was pakkend en zeer onderhoudend tot....helaas het einde. Dat was een echte afknapper. Afgeraffeld, onlogisch, gezocht en van een laag niveau. Jammer want de eerste drie afleveringen waren heel goed.

avatar van WB
WB
Hele leuke miniserie, echter het einde was niet bevredigend. Blijf nog steeds zitten met die plotholes. Nog steeds niet duidelijk hoe of wat en ben hier dus niet tevreden mee. Daarentegen vond ik de rest van de film wel goed. Spannend van 't begin tot 't eind en heb de film in 1 ruk uitgekeken.

mooie serie maar khad meer vrwacht
jullie ook?

avatar van Captain Pervert
Het gebeurt niet vaak dat een serie zo nauwkeurig levert wat ik verwacht. Want wat verwachtte ik: een niet al te hoogdravende miniserie, waarbij het "onverklaarbare" gegeven slechts een (hier is een woord voor) object is die het verhaal aanslingert. De hele miniserie gaat dan ook over de gevolgen, en men houdt zich niet echt bezig met de herkomst van het object (de herkomst van de documenten).

Desondanks wordt de miniserie bevredigend (genoeg) afgesloten en kijk ik er op terug als prima vermaak. Een aantal dingen zijn trouwens erg voorspelbaar, maar het verhaal bevat toch tenminste 1 zeer onvoorspelbare twist (niet die flauwe op het allerlaatst). Je blijft wel met wat vragen zitten over bijvoorbeeld Brad, maar goed. Blij te zien trouwens dat ze ook nog kinderen kunnen vinden die kunnen acteren.

Wel jammer dat bepaalde scènes een nogal vervelende visuele stijl hebben (10 fps lage framerate).

3 sterren

avatar van Leo1954
Dit is een thriller zoals een thriller behoort te zijn. Van begin tot einde spannend. Science-Fiction en de poster ook wel een beetje zetten je op het verkeerde been. Op IMDB wordt het ook als vierde genre aangegeven en dat doet deze thriller veel meer recht. Science-Fiction is een genre waar op een heel enkele uitzondering mijn interesse niet naar uit gaat om het zachtjes uit te drukken en hier was het Science-Fiction gegeven mooi verweven in het vak van de hoofdpersoon. Een echte aanrader.

3,64 : 2.00 (2.10)!
Aan miniseries kleeft toch vaak het imago van: leuk idee, maar oppervlakkig uitgewerkt. Dat is in deze prent helaas niet veel anders. Het script rammelt aan alle kanten, duurt de miniserie afgezet tegen de toch beperkte inhoud veel te lang, en is de flauwe en hemeltergend voorspelbare anti-climax ronduit dramatisch. Zoveel mogelijkheden en dan toch zo’n clichematig slotakkoord. Waarom? Alle, naar later bleek, onzinnige verhaallijnen die zijn opgezet hebben allen geen enkele toegevoegde waarde gehad op deze manier… Maar dat is niet het enige, want cinematografisch is regisseur Michael Watkins ook allesbehalve een natuurtalent. Daarvoor hoef ik alleen maar te wijzen naar de onthutsend zwakke en storende slowmotion scenes. De overzichtelijke regie redt nog enigszins iets, al is het acteerwerk ook niet bijster sterk.

mà'àèç§ schreef:
mooie serie maar khad meer vrwacht
jullie ook?

kneem mijn woorden terug: mooie film, goede spanning, alles goed!

avatar van Stephan
Hoewel de spanning redelijk hoog wordt gehouden is de film natuurlijk een belediging voor iedereen die ook maar 'iets' van theoretische natuurkunde af weet. Het gegeven is leuk maar de payoff is mager en de badguy(s) uiterst cliché.

Nee... ik had er meer van verwacht.

Gelukkig had SciFi hierna de hitserie Battlestar Galactica. Die geef ik het liefst 6 sterren.

avatar van mock turtle
Helaas kan ik niet zeggen dat dit spannend-tot-het-eind was, want ik vond het hier en daar behoorlijk traag. Er blijft genoeg "thriller" over, maar echt bijzonder was het zeker niet. Het einde vond ik best passen, alleen bleven er naar mijn idee nog wel wat losse eindjes over.

avatar van ief
ief
Ben halverwege dag 3 en vind de serie erg vermakelijk. Kijkt makkelijk weg en wordt niet saai. Heb al enkele ideeën hoe het plot zich verder kan ontrafelen. Vooralsnog zeker een aanrader!

avatar van Moviestar1979
Ik moet eerlijk bekennen dat ik weinig heb met misdaad -en crime series zoals b.v. CSI.
Misschien dat daarom deze miniserie 5ive Days To Midnight me 3 uur lang heeft weten te boeien.
Voor de echte liefhebbers van CSI zal het einde voorspelbaar zijn, maar zelf had ik dit niet zien aankomen.
Echter moet ik toegeven dat hij niet helemaal briljant was.
Op sommige momenten ontbreekt de spanning, en probeert men de tijd zoveel mogelijk op te vullen met wat overbodige dingen.
Het verhaal lijkt veel op dat van Final Destination.
Overigens zag ik dat de totale speeltijd 210 minuten duurt.
Mijn totale speeltijd kwam uit op exact 3 uur.
Bestaat er een versie waarin ze het een en ander hebben toegevoegd?

Ik hou het even op 3,5 *

avatar van knusse stoel
Ondanks de lengte bleef de film over zijn gehele lengte wel goed op spanning.
Het enige wat mij ontzettend irriteerde was dat kind van de hoofdrolspeler.
Man, wat een wijsneus en veel te vroeg volwassen in haar gedrag.

En niet de wetenschap erbij halen, want er zitten er voldoende fouten in de film!
Voor de rest prima!

avatar van hutsekluts
Weinig inspirerende tv-film (-serie). Het verhaal ontwikkelt zich aardig maar de laatste 10 minuten zijn zo slap dat het de voorgaande 200 minuten fors omlaag haalt.

Matige mini-serie waarin een man via een nog niet gepubliceerd krantenbericht te weten komt dat hij binnenkort wordt vermoord. Een aardig verhaal waarbij je blijft kijken omdat je toch wilt weten hoe de vork in de steel zit, ondanks dat het wel wat langdradig is en hier en daar ongeloofwaardig wordt gebracht (vooral de personages).

avatar van Boenga
Ondanks het heel voorspelbare happy end is deze miniserie best wel spannend en meeslepend.

Maar...
Weertenaar schreef:
storende slowmotion scenes

Geen flauw idee wat het nut/doel daarvan is...
En:
Weertenaar schreef:
het acteerwerk ook niet bijster sterk.

Vooral de hoofrolspeler en de kerel die de politie-inspecteur speelt: zwak gewoon.
En:
knusse stoel schreef:
wat mij ontzettend irriteerde was dat kind van de hoofdrolspeler.
Man, wat een wijsneus en veel te vroeg volwassen in haar gedrag.

Met alle respect voor dat meisje - die prima acteert - maar voor de woorden, de wijsheden en de zelfzekerheid die ze afvuurt is ze nog een jaar of tien te jong.

En dan nog een portie klassieke onzin zoals in het slotkwartier: al die agenten uit de achtervolgingsscène zijn plots verdwenen; een gewone burger gaat met één flik de zaak daar eens binnenvallen - alsof dat de normaalste zaak is van de wereld. Sjongejonge.

3,5* voor de spanning, maar daar gaat behoorlijk wat af door...