Savrseni Krug (1997)

Bosnië-Herzegovina / Frankrijk
Drama / Oorlog

geregisseerd door Ademir Kenovic
met Mustafa Nadarevic, Almedin Leleta en Almir Podgorica

De film gaat over de "savršeni krug" (perfecte cirkel) tijdens de burgeroorlog in Sarajevo (1992). Het realisme van angst, hoop en wanhoop tijdens bombardementen en onder vuur van sluipschutters, terwijl VN-troepen schrijnend onverschillig ogen. De dichter Hamza (Nadarević) probeert omgeven door de oorlogswaanzin een veilig heenkomen te zoeken voor twee weeskinderen. Onderweg neemt het drietal een gewonde hond op, waarmee een absurd gezinnetje gecompleteerd wordt.

avatar van Marintje
Zo'n mooie film he, serieus dit is echt een topper voor mij !

avatar van Baggerman
De Sniper-scènes zijn heel indrukwekkend en benauwend. Goede film. Raar dat deze door zo weinigen hier is gezien en/of erop is gestemd?