La Banda del Gobbo (1978)

Alternatieve titel: Brothers Till We Die

Italië
Actie / Misdaad

geregisseerd door Umberto Lenzi
met Tomas Milian, Pino Colizzi en Isa Danieli

Vincenzo (Tomas Milian), een gebochelde, wordt er door zijn mede-overvallers ingeluisd en neergeschoten. Hij raakt echter slechts gewond en ontsnapt via het riool. Hij besluit wraak te nemen op zijn voormalige kompanen. De politie arresteert Vincenzo's tweelingbroer Francesco (Milian), een automonteur terwijl intussen de overvallers stuk voor stuk ten prooi vallen aan Vincenzo's wraak.

avatar van beavis
Heb de Duitse DVD (met originele Italiaanse audio en Engelse subs) aangeschaft.
Lenzi's poliziottesco behoren tot de beste in het genre. Vraag me af of dit een soort sequel is van zijn Roma a Mano Armata (1976) omdat Milian daar ook een gebochelde speelt...

avatar van Quentin
88 Films gaat deze op bluray uitbrengen!

avatar van Quentin
beavis schreef:

Yes, is hetzelfde karakter. En die tweelingbroer Monnezza komt weer uit een andere reeks films met Milan, deze film brengt die (voorheen) losstaande karakters samen als broers.

Best bizar. Op de nieuwe bluray staat een goede samenvatting van de diverse tijdlijnen / karakters.

avatar van beavis
Cool!
Heb de bluray ondertussen ook binnen, en die Duitse dvd nog niet eens bekeken... dingen belanden soms ongewenst helemaal onderaan een kijklijst... heb sowieso qua Lenzi nog wel een bluray of 5 liggen van films die ik nog niet gezien heb... wellicht lukt het me dit jaar ergens om daar nog werk van te maken, maar ik beloof niks