ad

Alternatieve titels: Road Movie / 로드무비

Oorsprong: Zuid-Korea

Geregisseerd door: Kim In-shik

Met onder meer: Hwang Jung-min, Jung Chan en Seo Rin

IMDb beoordeling: 6,6 (272)

Oorspronkelijke taal: Koreaans

Oorspronkelijke titel: 로드 무비

Releasedatum: 18 oktober 2002

Over Rodeu-Mubi

De zakenman Suk-won verliest al zijn geld na een beurscrash en belandt op straat. Hij wordt opgevangen door de dakloze Dae-shik, en samen beginnen ze aan een lange road-trip over het Koreaanse platteland. Dae-shik wordt zelfs verliefd op Suk-won, maar de eerste problemen beginnen als ze kennismaken met het gekke hoertje Il-joo.

avatar van kinjutsu

kinjutsu

uitstekende film

avatar van Hemdale

Hemdale

Men op IMDb denkt er anders over geloof ik, gezien het gemiddelde.

avatar van kinjutsu

kinjutsu

haha ik heb de film niet eens gezien

gauke

Een visueel sterke, bij regelmaat boeiende, tragische, maar in mijn ogen onevenwichtige film over de onderkant van de samenleving en de verwoestende werking van kapitalisme met onder meer de elementen daklozen, in ongenade raken, zorgen en zorgeloosheid en rauwe homoseksuele passie. De onevenwichtigheid zit hem vooral in de ongeloofwaardigheid of het niet logisch zijn van bepaalde onderdelen.