OrAngeLove (2007)

Oekraïne
Drama / Romantiek

geregisseerd door Alan Badoev
met Aleksey Chadov, Olga Makeeva en Dmitriy Malkov

Een jonge fotograaf en een dromerige cellostudente zijn verliefd en zoeken woonruimte. Ze reageren op de advertentie van een ziekelijke verhuurder, die zijn appartement aanbiedt onder de voorwaarde dat alleen een verliefd stel de woning mag bewonen. Ze moeten zo verliefd zijn dat ze genoeg hebben aan elkaar en altijd binnen blijven. Ze mogen de flat pas verlaten als de oude man is gestorven. Dan krijgt de mooie Katya bericht dat ze met HIV is besmet. De beide geliefden zijn wanhopig en besluiten de flat te verlaten. Maar dan neemt het lot een onverwachte wending.

Jammer dat een zo interessant uitgangspunt zo verpest wordt door een overdaad aan vorm, bewegende stills, geluidseffecten, tijdssprongen, gebrek aan continuïteit, logische verhaalopbouw, kortom alles dat een film onuitstaanbaar maakt. Doe daar dan nog twee personages bij die alleen maar weten te irriteren en geen enkele echte emotie weten over te brengen en je hebt een 'meesterwerk'. Orange slaat op de Oranjerevolutie in de Oekraine ten tijde dat het 'verhaal' zich afspeelt.