Le Grand Bazar (1973)

Alternatieve titel: The Big Store

Frankrijk

geregisseerd door Claude Zidi
met Gérard Rinaldi, Jean Sarrus en Gérard Filipelli

Vier jonge kerels ontmoeten elkaar iedere ochtend in de kruidenierszaak - koffiehuis - van hun vriend Emile. Het ontwaken is steeds een pijnlijke affaire en de dagelijkse kop zwarte koffie is nodig om de verzuchtingen van de dag aan te kunnen. Na hun koffie spoeden ze zich naar hun werk, waar ze steevast te laat aankomen. Op een dag willen ze breken met die sleur. Ze ontwikkelen een transportvoertuig dat erg op een motor lijkt. Emile gaat ermee akkoord hen en het voertuig in dienst te nemen. Ze bestellen zijn winkelwaar aan klanten door de hele stad. Maar dan gaat vlakbij een supermarkt open.

avatar van Beertje45
Deze film ooit op school gezien en vind hem nog steeds best te pruimen. Heb hem ergens op videoband liggen en herbekijk hem nog af en toe. Is zelfs beter dan sommige De Funes films.