Rebound (2005)

geregisseerd door Steve Carr
met Martin Lawrence, Oren Williams en Patrick Warburton

Een voormalig top-basketballcoach van een Amerikaanse universiteit wordt van zijn team gehaald nadat hij tijdens een wedstrijd totaal instort. Hij krijgt echter wel een nieuw team onder zijn hoede, dit keer alleen geen universiteitsteam maar het basketbalteam van een basisschool.

avatar van FillumGek
Ik heb hem nog niet gezien maar klopt mijn ingeving als ik voorspel dat het een soort kruizing is tussen 'Dodgeball' en 'The Longest Yard'? Daar moest ik gelijk aan denken namelijk.

mensen die zeuren dat deze film zo voorspelbaar is......wat verwacht je dan (de hoes zegt toch genoeg, deze films horen voorspelbaar te zijn).....moeten ze een ingewikkeld plot maken ofzo?
In zijn genre een leuke film wat mij betreft,

3 ster

Vorige week gekeken toen ik me verveelde.

Leuke film maar zeker geen film die ik meerdere keren ga kijken.

Leuke film hoor! Wel lekker voorspelbaar, maar ik vond de personages wel veel goedmaken ook. Ik heb niet echt veel gelachen, maar me ondanks dat toch wel vermaakt!

avatar van Horrordude
inderdaad vrij voorspelbaar , maar daar ergerde ik me niet aan.

Als je zulk film wil zien, dan weet je waar je je aan kan verwachten.
Wat me de doorslag gegeven heeft om hem toch te bekijken, is te zien wat Martin Lawrence temidden van een bende jongere / minder ervarenacteurs zou terechtbrengen. En effectief, hij houdt ze recht ! Archetypes zullen inn zulke films steed blijven bestaan, dit is een gegeven die niet zal weggaan, maar het mag de overhand niet halen, of de plot bepalen. Dit is hier niet gebeurd, waardoor de film vlot bekijkbaar was, en bij wijlen had ik een glimlach om mijn mondhoeken. Akkoord, het scrypt had weinig om het lijf, en bij verscheidene gebeurtenissen kon je de rest van het verhaal onmiddellijk mee invullen. Maar met een zak chips naast mij, en een frisse cola, heb ik me toch nog wat vermaakt. 2.5*

gewoon een leuk tussendoortje 3sterren

avatar van bugno
Snelle kost,2.5*

Een leuke film voor de verveling van de vakantie door te komen... Een standaard filmpje zonder verrassingen, maar hij is niet vervelend...

Het is wel zo'n standaard verhaal dat een coach eerst niet geaccepteerd wordt of het niet goed doet en vervolgens alles wel lukt. Maar toch zijn dat soort films wel leuk om te kijken en dat is ook bij deze het geval. Niet een top film maar gewoon leuk om een keer gezien te hebben.

Standaard, maar wel eentje waar je achteraf toch plezier aan heb gehad. Martin Lawrence is nou ook eenmaal een acteur die bijna altijd dezelfde soort rol speelt, meestal is het leuk en soms heeft hij mindere films, maar dit is wel een leuk wegkijkertje.

avatar van notorious_kim
weer zo'n standaard komedie waarvan je achteraf den van ok leuk, maar ook niet meer dan dat.

avatar van kimberlyVD
Standaard komedie die toch weet te vermaken. Het is allemaal wel heel cliché en voorspelbaar maar ach, bij dit soort films moet je daar overheen kijken. 3,5

Natuurlijk is dit cliché; de standaard feel good-movie. Maar dat weet je toch op voorhand. Je houdt er van of niet. Is gewoon leuk om een keertje te zien, en daarna vlug te vergeten. En Lawrence, zoals gewoonlijk, super-irritant.

avatar van Ninto
Lekkere film met een Martin Lawrence in redelijke vorm. Die gast is geweldig, dubbele punt zwart. Huh? Ja, precies!

GuyB
Nog wel gezien, en leuk.
Martin Lawrence; u gotta luf the face. I do. Voor de rest zonder obstakels op automatische piloot de volle 103 minuten.

Oké.

avatar van misterwhite
Wat een onorginele komedie is dit toch!

Ik verwachtte niets, verveelde mij gewoon en deze was op tv. Van begin tot einde zitten te zuchten. Ongeloofelijk hoe filmmakers zo veel dingen kunnen inpikken en daar zoveel geld voor krijgen. Alles leek wel ingepikt te zijn van een andere film, heb mij echt hierbij verveeld. Ik kon het einde zo al raaden van het begin en dan nog maar te zwijgen van alle cliché's. De acteerprestaties deden ook niks waren soms zelfs vervelend en voor de rest rommel!

1* omdat ik toch hier en daar toch iets wat humor was.

avatar van aburex
Voorspelbaar inderdaad maar wel leuk

avatar van Stephaniievm
Ik ben 'm nu aan het kijken. En na een uur kan ik dit al zeggen.
Voor mij een vermakelijke film, misschien ook omdat ik zelf op basketball zit.

Vind sowieso Martin Lawrence een leuke acteur om naar te kijken!

Wel sneu dat die Big Mac in RL dood is..

avatar van Fryce
Mja niet veel soeps... heb hem wel uitgekeken.

avatar van m1701
Ahja was wel leuk en grappig.
Verhaal niet heel origineel maar keek lekker weg.
Lawrence is meestal wel leuk om naar te kijken.

avatar van Timothyvdmeer
tja erg voorspelbaar maar toch heb ik wel gelachen.

avatar van 606
Stephaniievm schreef:
Wel sneu dat die Big Mac in RL dood is..

Nou je het zegt gedood door een geweer schot.
De film is best leuk en beetje een echte happy film.

3 sterren

avatar van ILDIB
Tikkie blij maar vermakelijk genoeg. Overigens droevig gesteld als een paar fatsoos kunnen winnen van atleten.

avatar van Richard_Voorhees
Ach, geen verkeerd filmpje. Kijkt lekker weg, je hoeft er niet veel bij na te denken. Zo af en toe een leuke grap.

avatar van edwinoudenes
Lekkere feelgoodfilm.. Kijkt heerlijk weg, en af en toe is er de humor best wel droog..

avatar van Gang_Star
Redelijke komedie, die ontzettend voorspelbaar is en waarvan je het einde al weet voordat je aan de film begint. Ook is de rest van de film in grote lijnen al te voorspellen, maar desondanks kijkt het toch nog redelijk weg. De humor valt zo nu en dan toch wat tegen, en Martin Lawrence is weer zo overdreven aanwezig als altijd, maar toch is de film best te doen.