O.C. and Stiggs (1987)

geregisseerd door Robert Altman
met Daniel Jenkins, Neill Barry en Paul Dooley

Twee ondeugende tieners worden verplicht hun zomervakantie door te brengen in een burgerlijk voorstadje. Ze zijn bang dat ze net als hun ouders worden als ze alles doen wat zhen gezegd wordt en slim als ze zijn, laten ze dat niet gebeuren. Ze maken er een onvergetelijke vakantie van door erg veel lol te trappen.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Leuk idee, degelijke acteurs en een paar leuke situaties.
Wel jammer dat de film erg langdradig is en de gebeurtenissen niet echt snel elkaar opvolgen.
Een film waar zeker meer uit gehaald had kunnen worden en daarom ook een gemiste kans is geworden.
Het einde was wel weer erg leuk gedaan, en dat had ik niet echt meer verwacht. dus hou het op een ruime 2,5 sterren voor de paar leuke scenens in de film en het einde.

avatar van goongumpa
Redelijk amusante anarchistische comedy. Op-de-grond-lig-lach-taferelen zul je niet krijgen met deze film in de dvd-speler, maar het is allemaal wel chaotisch, over-the-top en (qua karakters) kleurrijk genoeg om met plezier te kijken. Plus - het belangrijkste - Altmans stijl blijft een unicum.
Overigens een jaar of tien te laat gemaakt om iets van succes te hebben. Waar Altmans eigenwijze, satirische blik ten tijde van M*A*S*H gewaardeerd werd, moesten ze er in de jaren '80 niks meer van hebben... Misschien was Altmans doelwit in deze film (een suburbian familie uit de hogere middenklasse) iets te dicht bij huis voor het Amerikaanse publiek.
Altman lijkt overigens ook best boos in deze film, misschien iets té voor zo'n (op papier vrolijke) film.