Crazy (2000)

Duitsland

geregisseerd door Hans-Christian Schmid
met Robert Stadlober, Tom Schilling en Oona-Devi Liebich

Benjamin is een tiener met een spastisch been. Doordat hij slechte punten haalt voor wiskunde moet hij naar een kostschool. Het aanpassen daar verloopt moeilijk, onder andere door het probleem dat bij zowat elke tiener voorkomt, wanneer hij verliefd wordt op Malen, het leukste meisje van de school.

Ik heb de helft gezien bij Duits les, wel grappige film

Leuke stukjes, over paar dagen gaan we hem afkijken en dan stem ik, tot nu toe een 3.5'je

avatar van Peojuzi
waar zit je op school dan? wij kijken hem nu ook

avatar van abeltjuh 25
lol ik heb em ook gezien joep
echt een baggerfilm

Duckish Diver
Ik heb hem helemaal gezien tijdens Duits, helaas. Ik heb zelfs het boek gelezen en de film hangt ongeveer op hetzelfde niveau; het is even amateuristisch, er zitten zelfs nog meer 'oversexte' scènes in en er wordt ook een even slecht beeld van pubers weergegeven.
Ik weet niet wat voor jeugd de schrijver precies heeft gehad, maar zo beleefde ik mijn puberteit niet.
Verder is het verhaal naar mijn mening vréselijk slecht. Een jongen op een kostschool die allemaal puberale streken uithaalt die ook nog eens totaal geen niveau hebben.
Misschien heb ik de film en het boek niet begrepen, ik weet het niet; het sprak me in ieder geval totaal niet aan.

Maar qua acteerprestaties, montage en soundtrack valt het allemaal nog wel mee dus krijgt de film nog wel 2* en dat is misschien nog wel meer dan het eigenlijk verdient.

avatar van Dnllezd
Deze film ook bekeken tijdens Duits.
Ik vond het een zeer slechte film.

avatar van Astriid*
whaha wij kijken die nu ook onder duits,
kvind m wel grappig xd

avatar van shockdog
Ook gekeken tijdens duits. Inmiddels is de leraar omgedoopt in Meneer koekje kwak.

avatar van Astriid*
ik verlaag m'n stem naar 2,5..
we hebben de film gisteren afgekeken en zoveel vond ik er nou ook weer niet aan, terwijl de klas wel heel enthousiast was, haha.

avatar van timburton
Opzich wel een leuke Duitse jeugdfilm. Alleen de rukscène was wat minder...

avatar van AGE-411
timburton schreef:
Opzich wel een leuke Duitse jeugdfilm. Alleen de rukscène was wat minder...

dit?

avatar van clutch
Tja, die film met het koekje.. Ik kan er niet bij dat wij deze totaal onzinnge onrealistische prul moesten kijken + het boek lezen (dat overigens niks beters is) tijdens/voor Duits een paar jaar terug. En nu zie ik ook nog eens dat ik niet de enige ben. Alsof er geen goede Duitse films zijn gemaakt.

Ik heb hem eens voor 2 euro meegenomen in Duitsland, er stond op dat hij van dezelfde makers was dan knallhartejungs,ik ging kijken met de verwachtingen een leuke comedy te zien maar ik wist echter niet dat dit een drama film was! Begin was wel aardig maar daarna zakte het verhaal steeds af! Typische jeugdfilm voor als je een jaar of 12-14 bent!