Watch on the Rhine (1943)

geregisseerd door Herman Shumlin
met Bette Davis, Paul Lukas en Geraldine Fritzgerald

De Duitse verzetsstrijder Kurt Müller vlucht in 1943 met zijn Amerikaanse vrouw en drie kinderen voor de Nazi's naar het ouderlijk huis van zijn vrouw in Washington. Als een aan lager wal geraakte Roemeense edelman, een Gestapo-collaborateur, erachter komt wie Müller is, wil deze hem afpersen.

FisherKing
Nauwelijks voor te stellen dat Paul Lukas hier een oscar voor kreeg in plaats van Humphrey Bogart voor Casablanca.

Maar dan zou ik deze eerst moeten zien voor een "echt" oordeel