The Strange Woman (1946)

Drama / Thriller

geregisseerd door Edgar G. Ulmer
met Hedy Lamarr, George Sanders en Louis Hayward

Een naïef, jong meisje ontwikkelt zich tot een sluwe weduwe in Maine. Zij trouwt eerst een rijke, oude man voor diens geld en verleidt vervolgens zijn zoon om daarna haar zinnen te zetten op de verloofde van haar beste vriendin. Ondanks haar ogenschijnlijk humane instelling schuwt zij geen enkel middel om de harten en portemonnees van de mannen van de stad in haar macht te krijgen.

avatar van movie acteurs
Een oude film met een goed sfeertje. Zeer goede drama/thriller met aardig acteerwerk van Hedy Lamarr en de rest van de cast. Ook de kostuums zien hier prachtig uit. Jenny (Lamarr) ging op het einde dood en dat had ik niet echt verwacht. Krijgt een 4,0.

avatar van Dogie_Hogan
DVD release (restored): 29 april 2014.

Film begint met een knappe scène van de jonge Jenny die al heel goed haar karakter en ambities schetst.
Zeer goed script waarin een mooie en verbluffend acterende Hedy Lamarr de rol waarneemt van de vrouw die slim en spelenderwijs de gewenste mannen verovert en domineert. Ook de andere rollen zijn goed ingevuld met George Sanders, Gene Lockhart en andere Louis Hayward.
Blijft de film boeien omwille van de ingenieuze manier waarop de hoofdrolspeelster telkens haar slag thuishaalt, het slot van de film is wel wat ontgoochelend en onder het niveau van wat voorafging. Maar goed, het was te voorspellen dat de cineast toch ergens met "Jenny" heen moest.