The Arrangement (1969)

geregisseerd door Elia Kazan
met Kirk Douglas, Faye Dunaway en Deborah Kerr

De getrouwde zakenman gaat vreemd en de gedachten aan haar beïnvloeden zijn leven en werk. Hij komt zelfs zover dat hij in volle snelheid zijn lot overgeeft aan het verkeer, met alle plezier.

avatar van badfans69
Redelijke film, wordt waarschijnlijk niet in Nederland uitgebracht

avatar van goongumpa
Ongelooflijke draak. Film mist alle richting, is onnodig complex en zit vol met onbegrijpelijke keuzes in regie en script. Bijna niet te geloven dat dit van dezelfde man komt die vijftien jaar eerder East of Eden realiseerde. 1*.

Extreme karakters, passies, hoogoplopende ruzies, ups and downs-gedoe van eigenlijk theaterfiguren...schijnt wel het kenmerk van Elia Kazan te zijn : "A Streetcar named Desire", "East of Eden", Splendor in the Grass"...Helaas, haalt deze "The Arrangement" lang niet het niveau van de geciteerde films.
Vond het script maar niets en de vele flashbacks eerder verwarrend dan verhelderend en zeker niet van aard het niveau van de film op te krikken.
Mooie Faye Dunaway geeft een maximum aan bloot wat in die jaren toegelaten was om niet in de erotica-hoek te verzeilen en eigenlijk veel van de scènes, totaal nutteloos.

Een gekunstelde, verwarrende, trieste, pretentieuze en te lang durende melodramatische soap, zonder spirit, over een man (bemiddeld) in een midlifecrisis. Hij nam zijn leven onder de loep en probeerde wanhopig sturing te geven. Bijna de gehele cast speelde onder de maat.