Mr. Imperium (1951)

Romantiek / Muziek

geregisseerd door Don Hartman
met Lana Turner, Ezio Pinza en Marjorie Main

Elke avond komt hij naar de zangeres kijken. Hij stelt zich voor als Mr. Imperium en geeft niet veel later toe dat hij een prins is, die zelf ook graag zingt. Ze hebben een geweldige tijd maar in Amerika, waar ze een carrière als actrice heeft, wacht nog een aanbidder.

avatar van matthijs_013
Er was eigenlijk niet veel speciaals aan, hoewel het lekker wegkijkt. Lana Turner leek in deze film erg op Marilyn Monroe, maar Ezio Pinza was nogal irritant. Ik heb de film voor één euro in de makro gekocht en was uiteindelijk wel het kijken waard. Vreemd dat het zo goedkoop was.

Dick2008
matthijs_013 schreef:
Lana Turner leek in deze film erg op Marilyn Monroe

Of Marilyn leek erg op Lana.

American Blondes: Marilyn and Lana Turner « Tara Hanks - tarahanks.com

De film is trouwens in kleur. Hier te bekijken Mr. Imperium : Edwin H. Knopf : Free Download & Streaming : Internet Archive

Dick2008
Viel mee deze. Lana in een "opgewekte" rol. Ze zingt niet zelf, maar Trudy Erwin. Turner kan ik toch veel beter hebben, zie ik alweer, dan die op filmgebied, zwaar overgewaardeerde Monroe.
Lijkt me een MGM-niemendalletje, bedoeld om Ezio Pinza wat liedjes te laten zingen. Het was een opera-zanger, moet je van houden. Sfeervol, in kleur en te doen. 3.0.