Girl with Green Eyes (1964)

Verenigd Koninkrijk
Drama / Romantiek

geregisseerd door Desmond Davis
met Peter Finch, Rita Tushingham en Lynn Redgrave

Kate Brady is een jonge Ierse vrouw die de boerderij van haar ouders verlaat om naar Dublin te gaan, waar ze een baan krijgt bij een kruidenier en een appartement deelt met een ander. Ze ontmoet Eugene Gaillard, een gescheiden schrijver die veel ouder is dan zij. Na verloop van tijd raken ze bevriend, en Brady trekt bij hem in. Als haar vader echter ter ore komt dat zij samenwoont met een veel oudere man, wordt hij woedend en dwingt hij haar terug naar huis te keren.