Fei Hap Siu Baak Lung (2004)

Alternatieve titel: The Flying Heroine: Little White Dragon

Hongkong
Actie / Komedie

geregisseerd door Wilson Yip
met Cecilia Cheung, Francis Ng en Andy On

Tienermeisje Black Phoenix wordt verliefd op een prins aan het keizerlijke hof en ontdekt per ongeluk de mysterieuze krijgskunst van The White Dragon. Met deze bovennatuurlijke krachten leert ze anderen te helpen en goed te doen voor mensen. Maar dan ontdekt ze dat een huurmoordenaar met de bijnaam 'Chicken Feathers' het gemunt heeft op haar geliefde prins. Black Phoenix wil tot het uiterste gaan om daar een stokje voor te steken, maar langzaam maar zeker krijgt ze begrip en sympathie voor de mysterieuze huurmoordenaar.

Niet echt geslaagde mix van komedie en actie in deze film.

Niet het typische extreem snel en zagerig Chinese geblaat (let wel, dit bedoel ik positief) dat voor de humor zorgt, maar tijdsgebonden elementen (je kent het wel, oude Chinese monniken die tennisen en voetballen, meisjes die zich als hedendaagse opgetutte delletjes gedragen etc etc). Wat mij betreft niet echt geslaagd.

Ook visueel lijkt deze film te hard te proberen, en niet echt (altijd) te slagen in z'n opzet. Het geheel is een beetje een rommeltje, maar enkele afzonderlijke scenes zijn dan wel weer goed.

Wel nog een extra half sterretje voor het einde, dat niet helemaal volgens de te verwachten richtlijnen verliep.

Geen aanrader, al kan ik niet zeggen dat ik me verveeld heb, en de film blijft ook niet achter als irritant of slecht, vandaar 2* nog.

De film is inderdaad geen topper maar hij is zeker niet slecht. De humor die in de film zit daar moet je van houden en de actie die in de film aanwezig is die is opzich wel oke..

Het verhaal loopt inderdaad anders af dan je in het begin denkt al wordt het wel duidelijk in de film als je hem kijkt.

Ik vond de film toch 3 sterren omdat ik de actie en de humor in de film wel wist te waarderen verder is het eigenlijk toch wel een mooi verhaal..

maar wat ik al zei:"je moet van het genre houden."

ik ben gek op Kung Fu films maar vond deze waardeloos.

Het voegt niks toe in zijn genre behalve een slap verhaaltje waarbij er door de hoofdrolspelers zelfs verliefd gerolschaatst wordt.

de muziek was ook erg irritant.

1/2*

avatar van didier.depuydt
Speciale humor. Is eens iets anders.

avatar van wendyvortex
Vermoed dat deze Kung Fu film eigenlijk bedoelt is voor publiek van een jaar of 12.
Verhaaltje en komische noten lijken in ieder geval op dat publiek gericht.
Misschien aardig voor de kids. Voor de volwassene liefhebber af en toe een aardig moment, maar als geheel te kinderachtig.