Golem (1980)

Polen
Sciencefiction

geregisseerd door Piotr Szulkin
met Henryk Bąk, Mariusz Dmochowski en Wiesław Drzewicz

In deze futuristische film, gebaseerd op de legenden van de Golem, hebben krankzinnige wetenschappers de technologie uitgevonden die hen controle geeft over de half-mens, half-androïde bevolking van de aarde. Problemen ontstaan wanneer een van de schepsels een onafhankelijke wil begint te vertonen. Hij moet vernietigd worden opdat de rust niet zal worden verstoord.

GogigaGo
Lijkt me een erg aparte film.
Heeft iemand hem al gezien??????

Zoek hem al een tijdje.

avatar van The Eye
Doorheen de film hangt een prachtige sfeer en hier en daar zitten er een paar magnifieke beelden. Ondanks dit, valt de film toch tegen. Dit komt vooral door de rommelige montage, een rammelend verhaal en houterig acteerwerk.

Bas I.
Dit lijkt me echt iets voor mij. Ik ga hem eens opzoeken!