Das Tagebuch der Anne Frank (2016)

1 stem

Duitsland

geregisseerd door Hans Steinbichler
met Lea van Acken, Martina Gedeck en Ulrich Noethen

1942. Voor haar dertiende verjaardag krijgt Anne Frank een dagboek van haar ouders. Kort daarna moet de Joodse familie Frank onderduiken om zich te verbergen voor het door de nazi's bezette Amsterdam. In haar dagboek beschrijft Anne hoe zij en haar familie de komende 25 maanden in constante angst doorbrengen om ontdekt te worden door de nazi's.

avatar van mcdaktari
Dat Anne Frank gedoe dat weten we nu wel. Of zit daar nog iemand op te wachten?

avatar van mjk87
Zucht, mensen die zaken niet gescheiden kunnen houden. Daar word je moe van.

mcdaktari schreef:
Dat Anne Frank gedoe dat weten we nu wel. Of zit daar nog iemand op te wachten?

Je bedoelt films/documentaires. Ik denk het wel, zullen heus nog wel meer komen.

Dick2008 ja dat bedoel ik.
Ik vind dat we nu onderhand wel genoeg gehad hebben. We weten dat het allemaal heel erg is geweest maar het moet een keer genoeg zijn.

Dick2008 ja dat bedoel ik.

Als iedereen zo denkt, dan houdt het wel op.

avatar van arno74
Zal niet gebeuren lijkt me, evengoed als dat men nog steeds films over WO1 en 2 maakt, en thema's die veel verder in het verleden liggen.

Maar zeker films over Anne Frank mogen ze van me blijven maken, en al helemaal met het oog op de nieuwe generaties.

Dick2008
Ik vind van niet. Films over WO1 en WO2 zijn er al zat. Ga die maar kijken. Geconfronteerd worden met ons slavernij-verleden vinden we ook vervelend. Dus ophouden.

avatar van mcdaktari
Ja maar het slavernij verleden daar willen ze al helemaal niks van weten omdat ze er zelf mee te maken hadden, maar dat gefrank gedoe dat waren die Duitsers, dus dan kunnen ze wijzen.

avatar van arno74
Mwa... Duitsers... Het waren zeer waarschijnlijk Nederlanders die hen hadden verraden. De Fransen erkennen tegenwoordig openlijk hun eigen rol in hun misdaden in hun land die ze t.b.v. de Duitsers hebben gepleegd. Mag in Nederland ook gebeuren.

Dick2008
Het houdt toch niet op. Je kunt boe roepen wat je wilt. Zolang er een markt is blijft het gewoon doorgaan. Ik vind het wel raar dat Anne Frank dan wel mag en Leni Riefenstahl dan weer niet.

avatar van mcdaktari
Ik denk dat er via het hele Anne Frank meer geld te verdienen valt. Ga voor de gein maar eens kijken in amsterdam bij het Anne Frank huis, er staan rijen toeristen te wachten. Onvoorstelbaar, om een huis van binnen te bekijken??
Maar we dwalen af, het heeft niks met de film te maken dus hou ik er maar over op.

Het wachten is op de distributie van deze film in Nederland.

Dick2008 ja dat bedoel ik.

Daar zit je verkeerd juist omdat er om de paar jaar weer films langskomen over dit thema blijven de huidige jongeren bewust van al het ellende uit de WOII. Vele jongeren kijken geen oude films etc

Film begint niet gelijk in het achterhuis pas na een half uur en eindigt in het concentratiekamp....Verder kreeg ik geen band met de karakters uit de film.