The Devil-Ship Pirates (1964)

Verenigd Koninkrijk
Avontuur / Thriller

geregisseerd door Don Sharp
met Christopher Lee, Barry Warren en John Cairney

1588. Een piratenschip, strijdend aan de kant van de Spaanse armada, raakt hevig beschadigd tijdens een gevecht met Engelsen. Om verder te kunnen varen zullen zij het schip moeten repareren, en wel aan de Britse kust. Het dorp waar ze aanleggen, is zeer klein en vrijwel afgesloten van de buitenwereld. Hier maken de Spaanse piraten gebruik van, door de plaatselijke bevolking wijs te maken dat de Engelsen verslagen zijn, en dat zij het nu voor het zeggen hebben in Groot-Brittannië. In het begin zijn de dorpelingen zeer volgzaam, maar wanneer er geruchten de ronde doen dat de Spanjaarden gelogen hebben, breekt er een opstand uit.