• 8.352.089 stemmen

La Balsa de Piedra (2002)

Drama / Roadmovie | 112 minuten

Genre: Drama / Roadmovie

Alternatieve titels: Het Stenen Vlot / The Stone Raft

Oorsprong: Spanje / Portugal / Nederland

Geregisseerd door: George Sluizer

Met onder meer: Federico Luppi, Gabino Diego en Icíar Bollaín

IMDb beoordeling: 5,9 (636)

Oorspronkelijke taal: Spaans

Releasedatum: 19 september 2002

Plot La Balsa de Piedra

Geen enkele seismograaf registreert de catastrofe als er tussen Spanje en Frankrijk een breuk ontstaat. Het Iberisch Schiereiland drijft weg van de rest van Europa. Gedreven door magische gebeurtenissen, komen drie mannen, twee vrouwen en een hond samen en maken een avontuurlijke en mysterieuze reis door Spanje en Portugal.

avatar van Achilles1976

Achilles1976

@Quentin Welke film en waar te zien?

avatar van Quido

Quido

Klik op de zin die hij schrijft en je komt op de filmpagina van De Komst van Joachim Stiller. Klik daar vervolgens op 'vergelijk prijzen van deze DVD' (linksboven de poster) en je ziet waar hij te koop is en voor hoeveel.

avatar van Baggerman

Baggerman

Wat een volkomen absurde film! Een origineel gegeven, de charme van de film is dat je blijft kijken omdat je wilt weten waar dit allemaal toe gaat leiden.

Ik moest erg lachen om het voorbijdrijven van Gibraltar!

Inderdaad, de special effects zijn af en toe wat matig. De acteurs/actrices presteren wat mij betreft wel bovengemiddeld, maar de beste acteur vond ik toch wel de hond! Vooral in de sterfscene van Pedro! Woef!

Toch een dikke voldoende voor deze originele film!

avatar van pethunia

pethunia

Een beetje rommelig, dat heen-en-weer gevlieg over het Iberisch schiereiland. Een beetje David Attenborough, maar dan zonder de spannende soorten..

Wazige, maar plezierige dialogen, die toch blijven hangen. Net als de hamonieuze sfeer die het gezelschap weet op te roepen voor de film.

Geen topper, maar wel een prettig absurd beeldverhaal.

avatar van wibro

wibro

Redelijke film. Niet meer dan dat.

Film begon sterk; toen ik die vogels zag moest ik onmiddellijk aan "The Birds" van Hitchcock denken. Gaandeweg naar het eind zakte de film wel behoorlijk in, werd zelfs behoorlijk saai. Een Hollywood regisseur zou hier natuurlijk wel iets op gevonden hebben. Die zou er een rampenfilm van gemaakt hebben en het Iberisch (schier)eiland gewoon laten botsen op de Azoren. Voor mij zou die film dan niet redelijk geweest zijn, maar gewoon slecht. George Sluizer hield zich gelukkig aan het boek.

Het is maar goed dat wat ik te zien kreeg niet echt is, maar gewoon fictie. Anders zou ik mijn vakantieplannen eind augustus moeten bijstellen. Ik maak dan een trektocht vanuit Frankrijk door de Pyreneeën richting Santiago de Compostella.

avatar van robertus65

robertus65

Matige film over een aantal mensen die door Spanje reist, waarheen en waarom, ik zou het niet weten en eerlijk gezegt, het boeide mij ook niet.

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Mooi! En onverwacht ook: ik zag Sluizer toch wel als een maker van humorloze, elitaire cinema. Niet dat dit een film voor het grote publiek is, maar het is wel een heerlijk absurdistische, kalme en bij vlagen zelfs grappige film geworden. Mooie beelden, ik kreeg er een erg ontspannen gevoel bij.