I Love Melvin (1953)

Komedie / Muziek

geregisseerd door Don Weis
met Donald O'Connor, Debbie Reynolds en Una Merkel

Revue-danseres Judy droomt ervan om een grote ster te worden. Haar ouders hebben echter veel liever dat ze gaat trouwen met de zoon van een grote fabrikant. Het danseresje heeft andere plannen. Een fotograaf ziet haar wel zitten en belooft haar een foto op de cover van het tijdschrift 'Look' te zetten. Hij toont haar een dummy van het tijdschrift en houdt haar zo voor de gek. Maar wat als zijn bedrog uitkomt?

avatar van moviegirl2
Flinterdun verhaaltje, zo zoet dat je de hele week geen suiker meer hoeft.
2* vanwege twee van mijn favoriete artiesten, Reynolds en O'Connor die er toch iets leuks van maken.

Dick2008
Typisch een MGM musical. Op de manier waarop de muziek klinkt en met die decors. Haha en wat een zoet gedoe. Dat heb je al gauw met Reynolds en O'Connor, en het lijkt wel een damesmusical. Maar je kan rustig stellen dat ze allebei, gewoon 'cute' zijn om te zien en bezitten naast dans ook komische (en zang)- kwaliteiten, waardoor ook niet vervelend om naar te kijken. Maar de muzieknummers zijn geen nummers die blijven hangen, anders dan bij Singin' in the rain.
O'Connor lijkt hier trouwens vrij veel op Danny Kaye in zijn doen en laten. Terwijl Reynolds bij vlagen weer aan Reese Witherspoon deed denken.

Gelukkig ook een opmerkelijk korte musical, die het eerste gedeelte nog best aardig is maar op gegeven moment wordt het dansen wat afgezaagd. Dit hebben we al eerder gezien in andere musicals. Maar de combinatie Debbie met Donald werkt goed. 3.0.

avatar van D-ark
Judy you deserve a academy award!
Mierzoet MGM spul dat word gered door de twee charmante hoofdrolspelers en een hoop gedans. Nummers zijn wat wisselvallig behalve Where did you learned to dance wat extreem catchy en aanstekelijk is.