Homo Sapiens 1900 (1998)

Zweden
Documentaire

geregisseerd door Peter Cohen
met de stem van Jan Holmquist

Eugenetica is tegenwoordig een vies woord. Bezoedeld door de Hitler-ideologie en de Stalinistische periode, waarin de term model stond voor de rassentheorieen. Voor deze periode echter, kende de eugenetica een succesvolle periode, waarin het de mens vrijmaakte van de Victoriaanse houding ten overstaan van het lichaam. Zaken als lichaamsbeweging en diëtiek deden hierdoor hun intrede in de samenleving. Deze documentaire geeft een beeld van eugenetica door de geschiedenis heen. Van haar bloeiperiode tot de donkere jaren tijdens W.O.II

Diesel
Klinkt zeer interessant..

Jammer dat dit soort films zo moeilijk te vinden zijn.