Xin Zui Jia Pai Dang (1989)

Alternatieve titel: Aces Go Places V: The Terracotta Hit

Hongkong
Actie / Komedie

geregisseerd door Chia-Liang Liu
met Ellen Chan, Leslie Cheung en Roy Cheung

Twee vrienden, die eigenaar zijn van een bedrijf dat investeert in andere bedrijven, roepen de hulp in van een bevriende politieagent. Ze worden namelijk vals beschuldigd van een overval op een antiquair.

Veruit de minste van de reeks.

Veel van de humor is weg. Nu verwacht ik op dat vlak ook niet zoveel van Liu, maar de actie is ook gewoonweg bedroevend.

Het is nooit goed dat je bij een film als deze zit te wachten tot een actiescene eindelijk afgelopen is. Misschien komt het omdat de acteurs niet bepaald martial arts wonderen zijn, maar veel meer dan wat slaan en trappen komt het niet. Choreografie is ook gewoon bedroevend.

Nog wel steeds een redelijk vlot filmpje maar het leuke van de reeks was er bij dit deel toch echt wel af. Film kijkt over het algemeen nog redelijk aardig weg maar waar de film met een regisseur als Liu eigenlijk zou moeten schitteren komt de actie helemaal niet uit de verf.

Slechte periode in de carriere van Liu trouwens.