Dag och Natt (2004)

Alternatieve titel: Day and Night

Zweden / Denemarken

geregisseerd door Simon Staho
met Mikael Persbrandt, Michael Nyqvist en Pernilla August

Thomas, een 40-jarige gescheiden architect, is het leven beu en wil eruit stappen. Hij heeft 12 uur om afscheid te nemen van de mensen die hem het dierbaarst zijn en ontmoet ze allemaal in of rond zijn auto. Eerst brengt hij zijn zoon naar school, maar onderweg probeert hij Emil een afkeer te doen krijgen van hem. Als hij de geschokte jongen aan de schoolpoort heeft afgezet, ontmoet hij zijn maîtresse Sarah. Ze maken ruzie, maar vrijen dan toch, tegen de auto. Daarna rijdt Thomas met zijn oude vriend Jacob wat rond in de regen. In een garage drinkt hij een borrel en dan pikt hij Anna, zijn ex-vrouw, op. Hoewel hun gesprek heel giftig is, wil Anna het niettemin opnieuw met hem proberen.

Zelfs Mikael Persbrandt ( Beck) kan deze film niet redden.

avatar van BlueVelvet
Vraag me af wat men zo slecht vindt aan deze film. Ik vond het een mooi, ingetogen, depressief portret van een man die van plan is zelfmoord te plegen.

avatar van marwan
een waardige remake van kiarostami's "taste of cherry".