Per il Gusto di Uccidere (1966)

Alternatieve titels: For the Taste of Killing | Taste of Killing

Spanje / Italië
Western

geregisseerd door Tonino Valerii
met Craig Hill, George Martin en Fernando Sancho

Premiejager Hank Fellows observeert postkoetsen die worden beroofd. Pas als de overval gelukt is, grijpt hij in om zo de beloning op te kunnen strijken. De directeur van de bank van Omaha biedt hem echter een dubbele beloning om een overval op zijn bank uberhaupt te voorkomen. Met het geld zou Fellows kunnen gaan rentenieren.

avatar van Jonesy
Leuke Spaghetti, veel oude bekenden en af en toe mooi camerawerk en een verassend ontknopingkje dat je gegarandeerd een lach gaat bezorgen. Toch is het latere werk van Tonino Valerii wel stukken beter. Iets wat me toch een beetje tegenviel aangezien deze man toch aan een van Leone's zijden stond?
De soundtrack werkt niet altijd en af en toe is het allemaal wel heel erg braaf. Ook is Hank Fellow helaas voor hem niet de snelste man van het westen maar gelukkig zijn schurken nog minder snel. Het stadje is trouwens overduidelijk dezelfde als in for a few dollars more.

Leuk voor een avond, maar ik ga hem nog een x kijken.

Maak voor mezelf altijd een lijstje in mijn hoofd, 1e 2e en 3e klas spaghetti. dit is een 2e klas.