Mindfield (1989)

Canada
Thriller

geregisseerd door Jean-Claude Lord
met Michael Ironside, Lisa Langlois en Christopher Plummer

Als politieagent Kellen O'Reilly tijdens zijn werk bij een overval op een winkel terechtkomt, heeft hij gelijk het gevoel dat er iets niet klopt. Er zijn teveel mannen die veel te zwaar zijn bewapend voor een simpele overval. Hij vermoedt dat het een dekmantel is voor iets groters. Als hij in deze zaak duikt, wordt hij er al snel door zijn superieuren vanaf gehaald. Maar O'Reilly houdt vol, ondanks het gebod zich ermee te bemoeien. Door zijn onderzoek ontdekt hij een zaak waarin men zich met gevaarlijke experimenten op het gebied van totale controle over andermans hersenen bezighoudt. Hij realiseert zich dan pas dat de psychiaters, die het experiment uitvoeren ook hem onder behandeling hebben gehad.