666 - Traue Keinem, mit dem Du Schläfst! (2002)

Duitsland

geregisseerd door Rainer Matsutani
met Jan Josef Liefers, Armin Rohde en Sonsee Ahray Floetmann

Bestuurder Frank Faust slaagt erin om Jennifer de schrik van haar leven te bezorgen. Dit pakt verkeerd uit en hij heeft erg spijt van zijn actie. Zo erg dat hij besluit zelfmoord te plegen, maar de angst die dat met zich meebrengt kan hij niet overwinnen. Totdat hij iemand ontmoet die hem misschien kan helpen.

Het zoveelste bewijs dat Duitsers geen komedies kunnen maken; een soort van (te) simpele, lege, domme, vervelende en schaamteloze update van het klassieke volksverhaal (Faust/Mephisto) met naast een ergelijke en verschrikkelijke verhaallijn, homofobische elementen (maar wat kun je anders verwachten van het inmiddels meest conservatieve land in Europa!).