In Her Shoes (2005)

Verenigde Staten / Duitsland
Komedie / Drama

geregisseerd door Curtis Hanson
met Cameron Diaz, Shirley MacLaine en Toni Collette

Maggie en Rose zijn zussen, maar ze verschillen als dag en nacht. Maggie is mooi en sexy, een tikje oppervlakkig en charmant. Ze is dol op winkelen maar heeft geen huis, carriere en geld. Rose is twee jaar ouder, en lijkt in niets op Maggie. Ze is advocate en heeft haar pensioenvoorziening al geregeld. Ze heeft een relatie met een gescheiden collega, waarvan ze hoopt dat die zal uitmonden in een huwelijk. Als Maggie bij haar zoveelste baantje de laan uit vliegt, gaat ze voor hulp naar Rose, die voor de zoveelste keer probeert haar zus te helpen. Maar als blijkt dat Maggie niet alleen een voorkeur heeft voor de schoenen van Rose, maar ook voor haar minnaar, ontspoort hun toch al wankele relatie. Dan komt Ella in hun leven: hun grootmoeder die ze al twintig jaar niet hebben gezien. Zij brengt Maggie en Rose samen in haar huis in Florida, waarop even hilarische als hartverscheurende verwikkelingen volgen.

172 BERICHTEN 20 MENINGEN
Ik vond het een leuke en ontroerende film; humor en drama goed in balans.
Ik heb zelf ook een zus en dan zie je wel wat herkenbare situaties; hierdoor kon ik me vrij goed inleven in de film.
Ondanks dat het niet altijd perfect is zou je elkaar nooit kunnen missen door die unieke band die je samen hebt.
Ik vond het ook leuk om Shirley Mac. Laine weer eens in een rol te zien.

avatar van lalalalalalala

lijkt me een leuke film, ga hem vanavond kijken

avatar van Gish
Erg genoten van de drie actrices, vooral Shirley MacClaine is erg goed op haar oude dag. Ik zeg, meer oudere actrices terug op het witte doek ! Hele film is met een gemiddeld van 3,03 zwaar ondergewaardeerd hier. Mooi verhaal over echte mensen.
Soms grappig, soms ontroerend, hele plezierige film.

just another movie

Ik vind dit een mooie ontroerende film

Het is prachtig om de te zien dat de mooie en sexy maggie... haar uiterlijk gebruikt om bijv haar dyxlexia te verbergen en haar zelfvertrouwen.. daarintegen weet de oudere zus roos heel goed wat ze kan maar mist ze de vrijheid wat maggie te bieden heeft.

Deze 2 actrices zijn goed met elkaar verbonden in de film, ik heb zelf ook een zusje die totaal anders is dan ik, dus dan kan je er heel goed in inleven.

De ouderen in de film maken de film juist meer aantrekkelijk, realistisch en een leuke familie drama film... Komedy is hier niet echt in te vinden, maar toch vind ik Cameron iets grappigs uitstralen, wat ze ook speelt

Ondanks de lange speelduur heb ik me prima weten te vermaken met deze film....

4 sterren van mij

avatar van DonOswaldo
Teleurstelling. Cameron Diaz doet het wel leuk, maar Toni Collette vond ik echt een vervelende actrice. Komedie richt het zich niet vaak genoeg op, en het drama weet ook slecht bij momenten te pakken, waardoor het toch een net-niet-filmpje wordt. Ook is de speelduur afgrijselijk lang wat zwaar in het nadeel werkt.

avatar van tommykonijn
Leuke feelgood-movie. Cameron Diaz doet het, zoals meestal wel vind ik, best leuk. Van Toni Collette had ik in bijv. 'About a Boy' een minder hoge pet op, maar hier viel ze me best mee. De film weet goed een mengsel te maken van komedie en drama. Heb een paar keer flink moeten lachen bijv. met die bejaarden . Het einde is ook wel op zijn plaats opzicht (wel misschien een beetje voorspelbaar, maar goed..). Het speelduur had ook misschien eventueel wel wat korter gemogen. Maar ik stoorde me er niet echt aan. Ik vond het in zijn algemeen gewoon een leuke film. Ik ga hier niet heel kritisch over doen. Ik vond hem zeker leuk en vermakelijk om eens gezien te hebben.

avatar van tal1b
ondanks het hoog vrouwen-gehalte, clichés en slap einde toch nog een voldoende (dankzij cameron diaz )

avatar van k.grubs
Verbazingwekkend leuke film. Eerst met een half oog gaan kijken, kon beide ogen even niet van Cameron D afhouden en werd uiteindelijk meegenomen in het lekker trage verhaal. Shirley Maclaine is ouderwets geweldig.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Doorsnee romcom met de nodige humor, genante scènes en een regisseur die z'n film op safe speelt om een breed publiek te bereiken. Van dit soort films zijn er al veel de revue gepasseerd. Gelukkig zijn de hoofdacteurs van dienst actrices die dit genre als gegoten zitten en met Cameron Diaz één van de weinig echt leuke actrices in dit genre. Maar daarmee is ook alles gezegd. Het wil nooit het gemiddelde niveau overstijgen en blijft rustig doorkabbelen. Net niet vervelend, maar ook niet bepaald boeiend genoeg om van een goeie film te spreken.

avatar van AnthonyG.
Veel jaren links laten liggen, voornamelijk vanwege de trailer die iets anders sugereerde (voor zover ik me herinnerde)
Anyhow, gisteren naar gekeken een heel aangenaam verrast, mooi verhaal, zachte humor, feelgood en eigenlijk wel een tikkeltje herkenbaarheid.

avatar van Katharina
Jaren geleden een x aan begonnen en toen vond ik er nx aan. Maar wow! hij is echt ontroerend en ontstijgt het normale (rom)com niveau. Ik vond hem echt best wel mooi!

Loepsaal
eerdere waardering geschrapt, pas een keer gezien.
aangenaam verrast door Toni Collette, kende dat mens niet, ze acteert verrukkelijk.
de moeite van een iets te lange zit of lig waard.

Hoewel dit een drama / komedie is welke vooral bedoeld is voor vrouwen vond ik het best nog een aardige film om naar te kijken (is wel iets aan de lange kant). Het verhaal heeft persoonlijk weinig om handen en was misschien ook wel een tikkeltje cliché maar de uitvoering was wel leuk en goed gedaan en de actrices hadden duidelijk zichtbaar plezier in deze film. De actrices maken deze film sowieso. Toni Collette vind ik een goede en leuke actrice en ook in deze film speelt ze gewoon sterk, datzelfde geldt ook voor veteraan Shirley MacLaine. Cameron Diaz is geen super actrice maar zij compenseert dat ruimschoots met haar fraaie lichaam welke vaak te zien was (zoals de bikini scene bij het zwembad). Al met al heb ik me best vermaakt met deze film en keek hij ook nog best goed weg.

avatar van mikey

Nou dat was een lange zit, eerder een marteling, met maclaine. Plotloze film.

Geen stem, na 2.5 uur uitgezet.

Best goed filmpje.Mocht me wel nog wat meer humor inzitten.Het drama overheerste net wat teveel.

Omdat deze sentimentele dramatische familiekomedie (twee zusters die enkel de schoenmaat gemeen hebben) alles behalve overtuigend begon, eerder lauw en saai, werd van de kijker het nodige doorzettingsvermogen gevraagd. Maar de tweede helft werd het tempo opgeschroefd en werd het verhaal, vooral door toedoen van Shirley Maclaine, boeiender.

avatar van blurp194
Ik had eigenlijk verwacht dat dit het zoveelste derderangs formulewerkje zou zijn - alleen verteerbaar voor de verstokte fans van mevrouw Diaz. Maar dat valt mee, want vanaf een kwartiertje of zo de film in begon me op te vallen dat er behoorlijk overtuigend gespeeld wordt. Ook door Cameron Diaz. Ze kan het dus wel.

Situationeel hier en daar best grappig, geen rolling on the floor misschien, maar wel leuk genoeg om met een fijn gevoel uit de film te komen. Wel wat zoetig melodramatisch, maar dat past bij het genre.

Een film met Shirley MacLaine kan ik maar moeilijk laten liggen. Terecht blijkt maar weer, want dit is een onderhoudend romantisch drama met hier en daar een vleugje humor. MacLaine en ook Toni Collette zijn goed bezig. Dat regisseur Hanson een poging doet om de weelderige voorgevel van Cameron Diaz te pas en te onpas de hoofdrol te laten spelen, neem ik dan maar op de koop toe. De film wordt daar niet beter, maar ook niet slechter van.

Hahaha, hierboven. Weelderige voorgevel? Zal dan wel figuurlijk bedoeld zijn.

Over de film. Zeer zeker geen slechte film. Had verwacht dat het weer iets slechts zou zijn, want ik vind alle films waar Cameron Diaz in speelt nu niet echt om over naar huis te schrijven, maar deze tragi-comedy overtrof mijn verwachting.

avatar van K. V.
Deze eens geprobeerd en dacht weer dat het een of andere flauwe komedie ging zijn, maar deze film was toch wel serieuzer van toon dan verwacht. 'k vond het wel de moeite om gezien te hebben.
De cast deed het prima en verder zag de film er prima uit.
Toch wel aangenaam verrast.

avatar van Miszmi
Een film die ik er lang links heb laten liggen, omdat ik in de veronderstelling was dat ik deze allang gezien had. Na het zien van de trailer kwam ik tot de conclusie dat dat niet geval is. En heb er ook zeker geen spijt van gehad dat ik het voor de zekerheid nog even nagekeken heb.

De film kreeg me wel gelijk mij, maar ergerde mij nogal aan Diaz. Ze begon niet erg lekker aan de film. Vanaf het moment dat zij naar haar oma vertrok was het een wereld van verschil en leek ze veel beter in haar rol te zitten. Collette had haar ups en downs. Het ene moment vond ik haar erg prettig en het andere moment verzuchtte ik mezelf nog maar eens vanwege het dramatische acteerniveau. Gelukkig waren Diaz en Collette wel goed op elkaar ingespeeld en voelde je de klik tussen hen wel. MacLaine speelt veruit het best en heb echt het meest genoten van haar prestaties.

Het bejaardentehuis vond ik erg leuk bedacht en heb daar op sommige momenten ook gigantisch van genoten. Momenten met een lach en een traan waarin drama en komedie goed waren gecombineerd. Het verhaal is voor de rest bomvol clichés zat en voorspelbaar was. Het is gewoon een hele fijne film om eens gezien te hebben, 3.5*.