Ronaldo (2015)

Verenigd Koninkrijk
Documentaire

geregisseerd door Anthony Wonke
met Cristiano Ronaldo, Dolores Aveiro en de stem van David Morrissey

Voor de allereerste keer gaat de wereld mee achter gesloten deuren en krijgt zo op een levendige en openhartige manier toegang tot de man Cristiano Ronaldo, zoals hij echt is; voetballer, vader, familiemens en vriend. Aan de hand van diepgaande gesprekken, veel voetbalfragmenten en nooit eerder vertoonde archiefbeelden, biedt deze documentaire een inkijk op het sportieve en persoonlijke leven van de drievoudig Ballon D’Or-winnaar, op het hoogtepunt van zijn carrière. Voor het draaien van 'Ronaldo' kregen de makers van o.a. 'Senna' en 'Amy' 14 maanden lang onbeperkte toegang tot zijn intieme kring en de coulissen van zijn sport.

avatar van schumacher
En nu nog gaan liegen bij?
Waarin hij toevallig 2 keer Messi versloeg , uw woorden, niet de mijne.

En nog steeds niet door dat je vroeger moet opstaan als je het tegen mij wil opnemen?
Tuurlijk heeft diene aan belastingontduiking gedaan. Maar vaderlief wil zijn zoon beschermen en pakt alles op zich want het laatste een vader wil is dat de zoon het aan de rekker zou hebben. Trouwens: die zou nooit de bak invliegen want die zal gewoon de boel afkopen.

En je bent alweer fout met uw artikel: ik zeg het toch, beetje vroeger opstaan.

Lionel Messi moet toch voor rechter verschijnen in fraudezaak - Het Nieuwsblad Mobile - m.nieuwsblad.be

Is ook mijn laatste post hier, veel plezier nog met je frustratie en je leugens.

O, ik was het nog vergeten; ik heb het over het WK daar waar in 86 Maradona deze won, en daar faalde uwe vriend in de finale want Duitsland was te pakken.

Dit is niet bedoeld als algemeen voetbaldiscussietopic.
Svp vanaf nu weer concreet over de inhoud van de documentaire.

idd ... het gaat hier om de kwaliteiten van de film .....

Wat en waarom zou ik 2 uur van mijn leven besteden om het persoonlijke leven van een voetballer te zien ? Gewoon tijdverlies ..... miljarden mensen aanbidden die voetballertjes ..... ?????? hahaha waarom ???? 2000 jaar geleden waren het gladiatoren , nu sportlui die bergen geld verdienen om de menigte te vermaken .... ik pas , en geniet van MIJN leven , een gelukkig leven zoals IK het wil en maak ..... ik verafgood niemand , waarom zou ik zo banaal en leeghoofdig mijn leven willen slijten ?

Geef me maar een goede film .... geen rommel

Het ene potje zelfbevrediging werd gevolgd door de andere. Deze documentaire was een ode aan, enkel gericht op de ego van de hoofdpersoon en had slechts als doel (voor zover dat nog mogelijk is) om de sterrenstatus van de voetballer te vergroten. Van enige, ook beargumenteerde, kritiek was geen sprake. Ik heb zeker geen mens van vlees en bloed gezien. Nou ja, ik begreep de voortdurende vergelijking met Messi niet; of was er dan toch sprake van enige twijfel?

Leuke documentaire die een goede mix geeft tussen (oude) voetbalfragmenten, familiemomenten en de band met zijn zoon.

Je ziet fragmenten uit zijn jeugd (Vader die alcoholist is en vroeg overlijdt, moeder die een Abortus wilde plegen omdat Ronaldo ongewenst was) en ziet de ongelofelijke drang van Ronaldo om te worden wie hij nu is.

De film gaat absoluut niet alleen over zelfverrijking. Er komen namelijk ook fragmenten waarin Ronaldo kansloos verliest met het Portugese elftal in Brazilië. Ik ben het dus totaal niet eens met Gauke.

Natuurlijk zie je momenten waarin Ronaldo blij is met het winnen van de ballon d`or of de Champions League. Maar dat je daarmee blij bent lijkt me niet meer dan terecht omdat dit de grootste prijzen zijn(naast Wereldkampioen worden) die je als voetballer kunt winnen.

Kortom, voor voetballiefhebbers (Ronaldo of Messi liefhebbers) is dit een documentaire die prima wegkijkt en dus de moeite waard is om te kijken.

avatar van Ajax&Litmanen1
Ik was even ''bang'' dat ik de enige zou zijn die het een flutdocu vond, maar het cijfer is al rap onder de 3,00 gedaald zie ik.

filmfan59 schreef:

Geef me maar een goede film .... geen rommel

En toch geef je het een 3, dus je heb hem waarschijnlijk gezien anders snap je het systeem hier niet helemaal. Vervolgens doe je ook nog is moeite om het op te zoeken en je verhaaltje te tikken.

Tevens snap je ook niet dat het een docu is en geen film.

En vervolgens maak je mensen belachelijk die voetbal leuk vindt omdat je het zelf niet leuk vindt.

Wat is volgens jou dan niet leeghoofdig? want alles is vrijwel leeghoofdig voor iemand.

In andere woorden, denk dat je maar is beter moet nadenken voordat je post. Wat dit gaat nergens over.

avatar van Walter White
Een geweldige documentaire over een goed voetballer.
Door deze film gezien te hebben ben ik Ronaldo nog beter leren kennen.
Er word ook heel goed in beeld gebracht met leuke verhalen toen die vroeger jong was.
En wat die allen door moest maken om aan top te komen.

En vind dat mensen op moeten houden wie beter is met voetbal Ronaldo of Messi.
Ik ben blij dat er twee zulke goede voetballers bestaan op deze aard bodem.
En als het aan mij lag mag er 1000 Ronaldo's en 1000 Messi's bestaan dat maakt voetbal allen maar leuker om naar te kijken.

En dat gezeik over dat die mooie auto's heeft, ik vond het allen maar mooier en leuker om naar te kijken. Hij heeft het ook verdient door ze hard werken.

Weinig boeiende docu. Gaat nergens ook maar een beetje de diepte in en biedt echt totaal niks nieuws, buiten een kleine geregisseerde kijk in zn dagelijks leven.
Een eenzaam groot kind dat nooit echt tevreden lijkt te kunnen zijn.

avatar van james_cameron
Onderhoudende maar erg oppervlakkige documentaire, die weinig inzicht geeft in het (gevoels)leven van meneer Ronaldo. Hij weet de mythe die rond hem is opgebouwd in ieder geval goed in stand te houden. De scenes bij hem thuis, en dan vooral die waarbij we hem zien met zijn zoon, zijn het leukst. De mensen om hem heen zijn verder overwegend vervelend, met als toppunt zijn zaakwaarnemer, die overkomt als een complete idioot en continu onzin zit uit te kramen.

keimpeS
Leuke docu, waarin ook wel wat toneel wordt gespeeld. Christiano blijft arrogant en eigenwijs, maar zijn manager Jorge Mendes is wel 10x erger. Maar we moeten toegeven dat Christiano Ronaldo en Messi momenteel de beste voetballers ooit zijn!

avatar van Ajax&Litmanen1
De docu is iets te vroeg verschenen, er kan wel een hoofdstukje over Ronaldo zijn privéleven aan toe worden gevoegd

?Cristiano Ronaldo en Badr Hari zijn lovers? - RTL Nieuws - rtlnieuws.nl

avatar van B-Joker
Docu interesseerde me wel maar wat is die Ronaldo ongelooflijk narcistisch zeg. in het veld ben ik een fan van hem maar daarbuiten toch een raar mannetje hoor. hij wordt gezien als de verlosser van de Familie.....

avatar van LauraArsenal
Aangename documentaire over het leven van een stervoetballer. Een van de weinige documentaires die een indruk heeft gemaakt op mij.
Ronaldo is een eigenaardig persoon, maar na het zien van deze documentaire denk ik dat zijn bekendheid hem een beetje zo gemaakt heeft.
Hij is inderdaad een beetje narcistisch, maar tegelijk wel een goede vader en een échte familieman. Het is leuk om eens te zien hoe een voetballer leeft en hoe hij zich voelt. Na het zien van deze documentaire heb ik meer respect voor hem. Ik denk dat het leven als een stervoetballer ook niet altijd rozengeur en maneschijn is, zoals sommigen denken.

avatar van SanderPuntCom
De discussie over wie de beste voetballer ter wereld is, is vrij overbodig. Messi steekt daar boven de rest uit, boven het rijtje met spelers als Ibrahimovic, Neymar, De Bruyne, Agüero en misschien ook wel Ronaldo ja. Maar dat gegeven terzijde, voelt deze documentaire over Cristiano nogal aan als een propagandafilm. Vrij typisch voor een persoon als Ronaldo. Daarnaast hebben voetballers, hoeveel ik ook van de sport hou, vaak niet veel te vertellen. Ze zijn goed als speler in de jeugd, beter dan anderen. Hierna vertrekken ze naar een grotere club, waarbij ze weleens hun familie moeten achterlaten & wanneer ze het bij deze club waarmaken (na heel hard te hebben gewerkt) , dan zijn ze een profvoetballer en verdienen ze tonnen geld. De fragmenten waarin de tedere relatie met zijn zoontje wordt geschetst zijn dan wel weer mooi om te zien. Dat redt deze docu nog een beetje.

avatar van LPereboom
niet veel pluspunten aan deze Documentaire, sowieso al geen fan van Ronaldo! maar dat terzijde vind ik ook dat je hier niet zo veel te zien krijgt. had deze docu mij iets anders voorgesteld. Ik geef wel toe dat ik Ronaldo misschien anders zal bekijken, het arrogante vind ik hier minder aanwezig. Ronaldo blijft een topvoetballer en de discussie zal blijven doorgaan. Ik vond deze documentaire iets minder geslaagd daarom een 5/10!

avatar van MarkFish
Tenenkrommend narcistisch ( wat we al wisten maar heel duidelijk bevestigd wordt) en eenzaam. Dat is wat blijft hangen over Ronaldo na het zien van deze film. Hij omringt zich door vrienden en familie die zijn grootsheid allemaal continue bevestigen. Maar die mensen gaan op een gegeven moment ook allemaal weer weg. En dan blijft hij alleen achter, vaak met zn zoontje. Hij teert vooral op zijn eigen status als wereldster. Die gaat me toch in een zwart gat vallen na zijn loopbaan!

Dat etentje op het laatst als Ronaldo en zijn zaakwaarnemer Mendes elkaar ongegeneerd de hemel in prijzen. Daar krijg je toch braakneigingen van?

Mensen hier schieten trouwens hun doel voorbij als ze niet erkennen dat Ronaldo een geweldige voetballer is, puur omdat ze hem niet mogen. Ik mag hem ook niet, maar de enige reden dat hij niet elk jaar de Ballon D'or voor beste voetballer wint is het bestaan van ene Messi. Dat is zijn pech.
Maar we mogen hier verder niet over voetbal discussiëren dus ga daar maar niet op in, menschen

filmfan59 schreef:

Geef me maar een goede film .... geen rommel
je hebt toch niet verplicht om te gaan kijken wel apart dat je je tijd spendeert om een review te plaatsen terwijl je toch geen ruk omgeeft. Bedoel reageer lekker niet dat bespaart je weer paar minuten van je leven.

Tijdens een vlucht vanuit Dubai in KLM toestel gekeken, simpelweg omdat ik als film verslaafde
alles aan boord zo'n beetje wel gezien had.
Had al eerder het portret van Messi gezien. Een aantal maanden terug.
Op een of andere manier sprak mij die documentaire meer aan.
Deze "Ronaldo" documentaire is een beetje geworden zoals de hoofdpersoon zelf is.....zelf ingenomen. Men ziet vooral veel en vaak de mooie villa waarin de ster speler woont en het wagen park. Tot vervelens toe krijgt de kijker te zien hoe goed Christiano wel niet is voor zijn zoontje.
Eigenlijk gedurende gehele documentaire. Enige emotie is te ontdekken bij de verstandhouding tussen Ronaldo en zijn moeder. Verder komt de manager erg veel in beeld wat niet alleen het ego gedrag van Ronaldo vergroot maar ook van Jorge Mendes zelf.
De minste documentaire van de makers die ook achter "Amy" zaten.

avatar van FelixTheCat
Spectaculair is het allemaal niet, maar ik als voetballiefhebber kon het wel waarderen.

avatar van missl
Docu over een voetballer die ik helemaal niet leuk vind, maar doordat het van de makers van Amy en Senna is, heb ik em toch maar aangezet. Mijn conclusie is dat ik de voetballer nog steeds niet leuk vind. De makers zijn er ook niet in geslaagd om een objectief beeld te schetsen van deze man. Tuurlijk heeft hij hard moeten werken en het ging hem ook allemaal niet voor de wind. Maar laten we wel wezen, wanneer hij zijn wagenpark opent om zijn zoontje naar school te brengen zal dat de pijn wel wat verzachten. Of zijn zoontje wel weet welke auto er mist of dat hij net zulke spierballen wenst als zijn vader, na meerdere van dit soort gesprekken gezien te hebben vond ik het wel mooi geweest.

Gijs2
Laat ik eerst positief beginnen. De beelden zijn mooi en het beeld en geluid zijn zeker professioneel te noemen.

Het nadeel is echter Ronaldo zelf. Je kan niet anders dan bewondering voor de man opbrengen. Alles moet wijken om maar de beste te zijn. Wat dat betreft bestaat zijn leven uit eten, trainen, slapen, rusten, zijn zoon en zijn familie. Het is wat dat betreft wel duidelijk dat we hier te maken hebben met één van de beste voetballers ooit.

Zijn leven is echter best wel saai. Zijn band met zijn zoon is mooi, maar niet bijzonder ofzo. Ik had wel meer over hem willen weten.

Zijn achtergrond met zijn vader werd te weinig toegelicht en de nadruk werd erg gelegd op de vele quotes die hij moest voorlezen. De makers probeerde van hem een intellectuele man te maken, maar dat is hij natuurlijk niet. Hij is een gewone man, die steengoed kan voetballen en nooit opgeeft. Leg dan daar de nadruk op.

Ook constant die beelden over de vele auto's die hij bezit, en dan die belachelijke scene met die lamborgini, creëert alleen maar een kloof tussen de kijker en hem. En dan die manager van hem die geloof ik wel 50x zegt dat hij de allerbeste is. Het zijn niet mijn karakter mensen.

pop
Behoorlijke docu over dit fenomeen. En met tijd en wijle lig ik bijna onder de bank van het lachen. Dit komt oa door zijn manager. Die eerst Ronaldo zijn broer veren in zijn reet stopt. Dan overstapt naar Ronaldo's moeder. En haar vreselijk slijmend de hemel inprijst. En als laatste Ronaldo 3 keer zijn kont inkruipt er weer uit kruipt vervolgens zijn bibs schoon likt. Zelden zoveel geslijm gezien in 3 minuten tijd. Lachen dus. Het harde werken (wat hij ongetwijfeld doet) komt qua beeld maar zelden aan bod. Hij heeft het er wel vaak over. Had maar wat meer laten zien wat dat betreft. Verder dan wat fietsen in het zwembad en wat aanrommelen in de gym zien we niet.

Verder is het natuurlijk allemaal zeer positief wat we te zien krijgen. En dat komt uiteraard omdat Ronaldo of/en zijn omgeving een dikke vinger in de pap hebben. Dus wist ik al dat er geen kritiek in deze docu naar voren zou komen. Waardoor het allemaal wat zoutloos overkomt.

Van de voetbal beelden kan ik alleen maar genieten.