The Importance of Being Earnest (2002)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Oliver Parker
met Rupert Everett, Reese Witherspoon en Judi Dench

Twee jongemannen, levend in Engeland in de jaren 1890, gebruiken beiden het zelfde pseudoniem ('Ernest'). Dit is allemaal prima, tot ze beiden onder die naam verliefd worden, wat leidt tot enkele gevallen van persoonsverwisseling.

Hiervan heb ik een/de oudere versie gezien, die kan ik hier niet vinden. Iemand?

de oudere versie staat hier ook hoor (http://www.moviemeter.nl/?film=15000) en vond die toch net iets beter dan deze versie ervan.deze verliep dan wel wat minder stroef maar dat is dan ook weer een charme van de oude versie.

Ik heb de oudere versie (nog) niet gezien, maar vond deze erg leuk! Wilde's bedoelde humor komt erg goed naar voren en dan vooral tussen Colin Firth en Rupert Everett. De dialogen zijn natuurlijk hilarisch, maar 'that goes without saying' als we het over een komedie van Wilde hebben.
De fanatasiestukjes over Cecily en haar ridder vond ik niet zo heel erg gepast, maar de tattoo van Gwendolyn vond ik weer wel leuk dus twijfel ook wel een beetje over de toegevoegde stukjes.

Vandaag gezien: Hij is zeer aardig. Je moet wel een beetje van Engelse klasse humor houden.

avatar van missl
wat een saai en langdradig verhaal. wist geen enkel moment interessant te zijn.

1 voor reese witherspoon en 1 voor judi dench

avatar van kanjertje
Leuke (apparte) romantische komedie

deze film vermaakt me niet genoeg en heb hem halverwege af gezet

avatar van Uzza_Sparta
is niet deze versie dat vanmiddag op BBC2 komt, maar de originele uit de jaren 50

Importance of Being Earnest, The (1952)

Erg grappige leuke verfilming met een top cast

Vooral het begin van deze toch al voorspelbare komedie, die zich afspeelde in het "oude Engeland" was niet bijzonder opwindend. Een luchtledig verhaal over liefde, valse identiteit, klasseverschil en snobisme versierd met houding, maniertjes en woordspelletjes. Judy Dench, Colin Firth, Rupert Everett en Reese Witherspoon speelden met overtuiging, al miste ik de onderlinge chemie. Aardige productie, maar je moet tegen het gezwollen taalgebruik kunnen.

avatar van stefan dias
Kluchtig verfilmde kluchtige klucht met kluchtige muziek die het laatste greintje ernst nog eens kluchtig onderuit haalt. Bah. Sorry Oscar.