Un Homme Qui Me Plaît (1969)

Alternatieve titel: Love Is a Funny Thing

Frankrijk / Italië
Komedie / Drama

geregisseerd door Claude Lelouch
met Jean-Paul Belmondo, Annie Girardot en Kaz Garas

Een Franse filmmuziekcomponist en een Franse actrice zijn in Los Angeles om een film op te nemen. Ze brengen samen hun tijd in ontrouw door in diverse hotelkamers. Voor haar is hij de man die haar blieft.

avatar van steventje
Nog geen stem op deze film. Een leuke Belmondo als vrouwenversierder dwars door Amerika

Mijlen onder "Un Homme et une Femme", maar een duidelijk herkenbare Lelouch, die ongetwijfeld duimt voor het thema van het avontuurlijke in de romantiek, nieuwe ontmoetingen, nieuwe liefdes...en die er steeds in slaagt enkele mooie, betekenisvolle scènes te brengen, zoals deze, in de wagen, waar "zij" even nadenkt over de leugen in hun verhaal, al is "haar" slotscène even knap.
Annie en Jean-Paul zijn best OK, al zal de echtheid van hun liefde bij de kijker wel niet inslaan als een bom. Haar zal ik steeds herinneren voor haar "Mourir d'Aimer", hem voor alles en niets.
Weelderig mooie muziek van Francis Lai, componist van het huis.